Системи за пречистване на въздуха в автобусите - ще поскъпне ли билетът?

Гергана Гайдарова
от Гергана Гайдарова
22:00, 05.05.2021
Чете се за: 03:15 мин.
У нас
Снимка: БГНЕС
Слушай новината

Пандемията от Ковид доведе и до нововъведения в междуградския транспорт. От този месец автобусите на най-големите превозвачи в страната са оборудвани със системи за пречистване на въздуха. Ще доведе ли тази инвестиция до поскъпване на билетите?

70 процента спад на пътникопотока в автобусния транспорт от началото на пандемията. Това отчитат от бранша. За да се повиши сигурността на пътниците и да се върнат те в превозните средства, един от най-големите превозвачи в страната оборудва колите си с пречистващи UV системи.

"Сертификати, които са издадени от заводите производители, и след това тествани съответните системи, дават 98,5 процента успеваемост, тоест 98,5 процента убиват микробите вътре в самите автобуси. Това е на принципа на UV облъчването, тоест целият обем на въздуха, който е вътре в купето на автобуса, минава през UV лъчения. Тези UV лъчи унищожават всички вируси във въздуха, които се движат", обясни управителят на "Юнион Ивкони" и "Груп Плюс" Георги Атанасов.

След като пуснем системата за пречистване на въздуха, той влиза от едната страна, пречиства се и излиза от другата.

За да оборудват всичките си 500 автобуса, от компанията инвестират 600 000 лева.

"Инвестицията е голяма, но пък за нас здравето и сигурността на нашите пътници е на първо място. Затова решихме да направим тази инвестиция с оглед сигурността на нашите пътници. Тъй като при използването на тези UV системи вътре, може да се каже, че е напълно безопасно пътуването и няма да има притеснения за всеки един от тях", допълни Атанасов.

Въпреки направените разходи обаче, цените на билетите няма да се вдигат.

"Не, няма да се отрази на цената, тъй като всички знаем в транспортния бранш спадът е един от най-големите. Няма как да си позволим повишаване цената на билетите", категоричен беше Атанасов.

А може ли мащабната инвестиция да се разчете като индикация, че браншът започва да се съвзема?

"За съжаление не, не се наблюдава индикация за раздвижване. Все още е изключително трудно да се развива транспорт. Голяма роля за това играе и фактът, че всички големи предприятия не бяха финансирани от държавата. Надяваме се след засилване на ваксинацията хората да се успокоят и предполагам, че или в края на летния сезон, или в края на годината се надяваме да има раздвижване", каза още Атанасов.

Въпреки драстичния спад на пътниците от "Юнион Ивкони" и "Груп Плюс" са намалили колите по курсовете си с едва 20%, а всички автобуси, които са в движение, вече са оборудвани със система за пречистване на въздуха.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Тони Здравков след поражението: Проблемът е концентрацията
Тони Здравков след поражението: Проблемът е концентрацията
Живко Миланов: Лицензът е застрашен, тежко е
Живко Миланов: Лицензът е застрашен, тежко е