НОВИНИ

Възход на речния транспорт в Европа

Милен Атанасов
от Милен Атанасов
15:16, 23.05.2023
Чете се за: 03:00 мин.
Европа
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка:
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      В Европа развитието на речното корабоплаване бележи истински бум след падането на ковид-ограниченията. Търсенето на попълнения за корабните екипажи във Франция е голямо, а квалифицираните хора са малко.

      Какви умения трябват, за да разчитат младежите добре платена работа и пътешествия из цяла Европа?

      На 17 години вече застават зад руля за 20-30 минути и под надзора на опитен преподавател. Но все пак контролът на кораба е в ръцете им. А управлението на 54-метровия учебен съд в речни условия не е лесна работа. Специални умения се изискват и за акостирането, хвърлянето и навиването на корабни въжета. Тригодишният курс в гимназията "Емил-Матис" край Стасбург е един от малкото във Франция, които подготвят младежите за всяка длъжност, свързана с речното корабоплаване.

      "Има доста работа, а аз обичам да работя. Има и доста пътуване - пътуваме навсякъде из Европа, по всяка плавателна река. Можем да плаваме по френските реки, а някои от тях като Рейн стигат чак до Ротердам. Това ни дава възможност да посетим много места", казва гимназистът Куентен.

      Професионалната диплома от гимназия "Емил-Матис" позволява на младежите да работят на речни съдове, които превозват стоки или такива, специализирани в кратки или продължителни речни круизи.

      "Можем да избираме между товарни и пътнически кораби. Аз предпочитам пътническите, тъй като ми харесва да контактувам с хора", казва Лоан.

      Единствено онези, които са се прицелили в капитанския пост, ще трябва да учат допълнително. Това със сигурност си струва, уверяват ги преподавателите им. Защото капитанската професия се цени високо.

      "Навсякъде се търси персонал - от моряци и кормчии до капитани. В момента има такъв интерес към професиите в сектора, че в началото на сезона се отваря същински трансферен прозорец. Компаниите наддават в старанието си да привлекат капитани от други компании. Наистина се търсят много хора", каза Дидие Луц, преподавател по корабоплаване в гимназия "Емил-Матис".

      Липсат поне 10 % от персонала за поддръжка и екипажа на корабите, особено на фона на новия подем в речния туризъм, съобщават от френското сдружение на компаниите, заети в сектора.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      Свали приложението BNТ News
      google play badge
      Свали приложението BNТ News
      app store badge
      Топ 24
      Най-четени
      Стефани Стоева и Габриела Стоева отпаднаха в първия кръг на турнира от сериите Супер 500 в Куала Лумпур
      Стефани Стоева и Габриела Стоева отпаднаха в първия кръг на турнира от сериите Супер 500 в Куала Лумпур
      МФ: Ако след 10 юни няма нов бюджет или удължаване, държавата може да харчи само толкова, колкото събира
      МФ: Ако след 10 юни няма нов бюджет или удължаване, държавата може да харчи само толкова, колкото събира