Денят на промоциите привлича милиони клиенти и в Съединените щати, откъдето е традицията, и в Европа. Американците чакат на дълги нощни опашки, за да са първи в магазина, макар мнозина да предпочитат интернет. Очаква се този уикенд на намаления германците да похарчат 1 милиард и 700 милиона евро. В същото време, предвидена стачка на служителите в гиганта на търговията онлайнc може да провали Черния петък за клиентите в интернет във Федералната Република и Италия.
Чакането на дълги опашки отприщва емоциите в американските магазини в деня след Деня на благодарността. Така нареченият Черен петък изглежда важен и за търговците, и за клиентите.
Брайън Гро, управител в магазин в Чикаго: Това е нашият Супербол. Това е Денят. Най-големите продажби за цялата година са днес. Някои американци дори са опънали палатки, за да пазаруват първи. Обикновено най-търсена е електрониката за дома, но не винаги клиентите са доволни.
Джулио Серия, клиент в магазин: Дойдох за друг телевизор, но не се получи.
В периода от Деня на благодарността до Коледа магазините в Америка печелят до 40% от годишния си оборот. Мнозина предпочитат да купуват чрез интернет. От началото на седмицата до снощи американците са похарчили над 1 милиард и 52 милиона долара онлайн. Обичаят е пренесен и в Европа.
Във Великобритания например, продажбите онлайн са с 3% повече от миналата година. Очаква се 8 милиона французи да похарчат 945 милиона евро, а клиентите в Германия над 1 милиард евро за промоции през този уикенд.
Названието Черен петък идва от промяната в приходите на търговците, които традиционно бележат годишна печалба, тоест от червено - минават на черно.