ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Данъците и колите: Две трети от замърсителите в столицата са старите автомобили

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:18 мин.
У нас

Две трети от замърсителите в столицата са старите коли, показва изследване на Столична община. Има малка бройка коли, които са най-стари и най-много замърсяват. Ако искаме качествена среда, трябва да се вгледаме и в другите възможности за придвижване в града. Това каза Любо Георгиев от "Визия за София".

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Любо Георгиев, "Визия за София": Ние сме на една от челните позиции по смъртност заради замърсен въздух, най-големият пробег в града се осъществява от превозни средства, които са на метан и пропан-бутан, сочи изследване на Столична община. Общо са десет пъти повече от тези, които използват бензин.

      Изваждането на биодобавката - ще спадне ли цента на горивото?

      Спадането на цената на горивата посредством изваждане на биодобавката би бил несъществен, коментира Венцилав Георгиев от Националния съюз на зърнопроизводителите.

      Венцислав Георгиев, Национален съюз на зърнопроизводителите: Разликата без биодизел е 37 левза за 1000 литра без ДДС, като това са данни от вчера. Това прави 3,7 стотинки на литър, а с ДДС е 4,4 стотинки. Масовата цена на дизела на 20 ноември беше 2, 34 лева. Ако извадим добавката, цената става 2,30 лева. Възниква въпросът това ще направи ли дизелът по-евтин, аз мисля, че няма да стане. Тази мярка няма да изпълни целта, за която е направена. Няма да има съществено понижение на цените на горивата.

      Доставчиците за суровина на биодизел са зърнопроизводителите, от рапица и слънчоглед се произвежда биодизелът, каза още той.

      Венцислав Георгиев, Национален съюз на зърнопроизводителите: Рапичното олио е екзотична мазнина и няма у нас друго приложение. Тя не присъства в хранителните навици на българите. Ако спре производството на биодизел през зимата, ще спре и използването на суровината. По-лош ефект ще има при преработвателите, освобождава се част от персонала и ще се консервира предприятието и ще има големи загуби.
      ;

      Какви коли се търсят у нас?

      Масово се търсят автомобили на 5-10 години за около 3000-5000 лева. Това си е наша статистика, отбеляза пък председателят на Аоцияцията на вносителите на автомобили Христо Христов.

      Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили: Няма последователност при налагане на данъците върху старите автомобили. Най-малко данък плащат товарните автомобили, а те замърсяват най-много.

      Формулата не е доизмислена, според него.

      ;
      Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили: Европейската практика е, че новите автомобили, които замърсяват по-малко - плащат по-малко и наобратно, тези, които замърсяват - плащат по-малко. Докога у нас ще новите коли ще плащат повече.

      Не може да се занимаваме само с леките автомобили. Мотопедите например плащат 120 лева данък някои, а те са сезонни возила, отбеляза още Христов.

      Вижте целия разговор във видеото.

      Свързани статии:

      Наредба предвижда включване на земеделците, които ползват горива, в регистър
      Наредба предвижда включване на земеделците, които ползват горива, в регистър
      На закрито заседание депутатите от Комисията за борба със сивата...
      Чете се за: 00:04 мин.
       Столична община ще приложи възможно най-ниския данък за стари коли
      Столична община ще приложи възможно най-ниския данък за стари коли
      В София собствениците на стари автомобили ще плащат възможно...
      Чете се за: 00:44 мин.
      Собствениците на стари коли ще плащат по-висок данък от догодина
      Собствениците на стари коли ще плащат по-висок данък от догодина
      Собствениците на стари автомобили ще плащат с около 30% по-висок...
      Чете се за: 01:11 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Евро и референдум: Ябълката на раздора
      Чете се за: 10:35 мин.
      У нас
      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?