Фабрика за дамско облекло от Пловдив работи успешно за световни дизайнери и марки. Въпреки добрите заплати и условия на труд в предприятието, кандидати за работа няма. Така част от машините остават празни, а ръководството на фирмата продължава да търси десетки работници. Планират поставянето на билбордове с предложения за работа. За проблемите в модния бранш ви разказваме в рубриката ни "Търсят се работещи българи".
Веселин Славчев създава фирмата си за дамска конфекция в Пловдив преди 28 години. Въпреки конкуренцията, фабриката се развива успешно и в момента над 80 процента от производството се изнася за европейския пазар. Средната заплата в предприятието е между 800 и 1000 лева, но кандидати за работа няма.
Веселин Славчев - собственик на фабрика за дамско облекло: В момента имаме около 120 човека работници, но имаме възможности още до 50 човека да назначим. Търсим, но работна ръка липсва навсякъде.
За да намери служители, Веселин Славчев е решил да постави около предприятието си огромни пана с предложения за работа. Казва, че в България професията шивач не се оценява, въпреки, че дава стабилни доходи.
Веселин Славчев - собственик на фабрика за дамско облекло: Професионалните гимназии в момента не работят, имам предвид няма кадри и при тях.
Стоянка Стойчева - главен контрольор качество: Идват млади кадри, които млади кадри, те не се задържат.
Виолета Христозова - шивачка: Има и ненаучени, но самата фирма си изучава работници.
Голяма част от служителите работят във фабриката над 20 години, а облеклата, които шият се продават в Гърция, Австрия, Франция и Германия, предстои сериозен износ и за Англия. Голямата гордост на пловдивската фирма признанието на световноизвестни моделиери.
Веселин Славчев - собственик на фабрика за дамско облекло: Италия, италианските дизайнери и марки са ни основният клиент, това е едно доверие, което се изгражда в годините.
Според Веселин Славчев заплащането на труда у нас расте с по-бързи темпове, отколкото завишението в цените на облеклата, които фабриката му продава на европейския пазар. Собственикът на модната марка е убеден, че проблемът с липсата на работна ръка трябва да се реши със стимулиране на раждаемостта и обучаване на младите хора в трудови навици.