Фестивалът „Опера оупън“ в Пловдив тази вечер отбелязва едно от най-очакваните събития за сезона - премиерата на „Силата на съдбата“ на Джузепе Верди, продукция на Държавна опера - Пловдив и „Театро реджи ди Парма“. Режисурата, декорите, костюмите, осветлението и хореографията са дело на Стефано Пода, наричан от световната музикална критика „гений“. Солисти в спектакъла са Таня Иванова, Ивайло Михайлов, Венцеслав Анастасов и Виолета Радомирска, концерт майстор Мичо Димитров, а диригентската палка е в ръцете на Диан Чобанов.
Съдбата, на която всяка цивилизация придава различна чувствителност, Стефано Пода представя като кръг, очертан на сцената
Стефано Пода, режисьор: Съдбата доведе „Силата на съдбата“ на естественото ѝ място Античния театър. Което ме порази много! Съдбата е да разбереш в определен момент от живота, че всичко е свързано с всичко. Тя не непременно е кръг, очертан от боговете. Не е непременно предопределеност. Не е непременно предишен или паралелен живот. Може би е достатъчно тя да е откритието за собствения ни живот. Достатъчен е един миг. Да проумееш, че всяко едно нещо, всеки един ден си струват, е най-голямата реализация на съществуването.
Реализацията на спектакъла Стефано Пода възприема като стремеж да придаде „тяло“ на музиката и светлината.
Венцеслав Анастасов: Постановката е абстрактна, тук има различни паралелни реалности.
Работата на пловдивската опера, под диригентството на Диан Чобанов Маестро Пода определя като блестяща.
Таня Иванова: Работата ми със Стефано Пода беше едно вълшебство. А това, което остава в мен, е смирението.
„Търсене на светлината“ - така режисьорът е формулирал актьорските задачи на всички в спектакъла, защото светлината за него е единственото измерение, паралелно с музиката.