НОВИНИ

Деформации в черната кутия от падналия МиГ-29. Още не е ясен производителят

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
15:00, 25.06.2021 (обновена)
Чете се за: 03:37 мин.
У нас
Слушай новината

От авиобаза "Граф Игнатиево" излязоха с официална информация за състоянието на намерената вчера черна кутия на падналия в Черно море МиГ-29. При инцидента на 9 юни загина майор Валентин Терзиев.

Пред журналистите служителите в авиобазата показаха образец на черна кутия на МиГ-29 - т.нар. регистратор.

За съжаление, в постъпилия вчера при нас регистратор от падналия МиГ-29 имаше нарушение в корпуса и той беше пълен с вода, имаше и остатъци от петролен продукт, който ние мислим, че е керосин, обясниха военните.

В модула имаше деформации, отсъстваше електрическия съединител и беше прекъснат лентовия кабел, допълниха военните. В модула на паметта няма никакви касети, ленти, които могат да записват глас.

Кабелът е нарушен и интерфейсът отсъства, така че сега няма как информацията да бъде възстановена, допълниха военните.

Целият процес на огледа на регистратора е записан на видео, с което разполагат и разследващите. При тях вече е и модулът с паметта, като ще се търси съдействие от производителя, съобщиха военните от авиобаза "Граф Игнатиево".

Производителят е създал устройство, създал е хардуера, създал е процесор, който контролира записа и свалянето на информация и ние считаме, че той единствен и в най-голяма степен може да гарантира, че тази информация може да бъде свалена без загуба, допълни подполковник Людмил Вълков, началник на отдел Авиационна техника и въоръжение в авиобаза "Граф Игнатиево".

Все още обаче не е установено кой е производителят, тъй като доставените регистратори в авиобазата са произведени в Русия.

Устройството се съхранява в подходящи условия и под юрисдикцията на разследващите. То вече е изпратено за съхранение в София.

Как ще разчетат данните от черната кутия на разбилия се изтребител МиГ- 29

Предназначението на регистратора на самолетите МиГ-29 е да съхранява информация от огромен брой датчици на борда на самолета. След всеки полет информацията от регистратора се сваля и се обработва със специален софтуер, за да можем да преценим дали всичко е нормално и дали можем да пуснем самолета за следващ полет, обясниха военните.

Когато регистраторът работи, той не се отваря и експлоатира по никакъв начин в базата. Досега има само един такъв случай - през 2012 г., когато загубихме един самолет. Тогава състоянието на регистратора позволи информацията да бъде извлечена, обясниха военните.

Регистраторът не записва гласова информация, а параметри за работата на самолета в полет, както и пространственото му положение, но не записва глас - в него няма касети, категорични са експертите. Освен това устройството няма никакви видове маяци - светлинен или звуков, никакъв, който да позволява да бъде търсено със сонар.

Снимки: БНТ, БГНЕС

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Ед Шийран „подгря“ англичаните преди мача с Германия
Ед Шийран „подгря“ англичаните преди мача с Германия
Повторен арест и ново обвинение за Иво Лудия, причинил катастрофата на Великден в Пловдив
Повторен арест и ново обвинение за Иво Лудия, причинил катастрофата на Великден в Пловдив