Обществен транспорт, доставки на ток и газ, и банки! Това са трите вида услуги, от които европейците най-често се оплакват. Резултатите бяха публикувани днес в доклад на ЕК. Данните, представени от комисар Меглена Кунева, сочат, че всеки четвърти гражданин на ЕС е подавал официална жалба срещу услугите в сферата на обществения транспорт. При доставките на ток и газ най-честите оплаквания са постоянно нарастващи цени и липсата на възможност за избор на доставчик.
Обществен транспорт, доставки на ток и газ, и банки! Това са трите вида услуги, от които европейците най-често се оплакват. Резултатите бяха публикувани днес в доклад на ЕК. Данните, представени от комисар Меглена Кунева, сочат, че всеки четвърти гражданин на ЕС е подавал официална жалба срещу услугите в сферата на обществения транспорт. При доставките на ток и газ най-честите оплаквания са постоянно нарастващи цени и липсата на възможност за избор на доставчик.
ЕК е сравнила как реагират потребителите, когато плащат за 20 вида основни стоки и услуги. Критериите са: цени, удовлетворение, оплаквания, сигурност и възможност за смяна на доставчика.
Резултатите са отчайващи за обществения транспорт, доставките на енергия и банковите услуги.
По-малко от половината европейци са доволни от транспорта, а всеки четвърти е подавал жалба. На второ място са доставките на ток и газ, най-вече заради липсата на избор между качествени доставчици:
Меглена Кунева - Комисар за защита на потребителите: "Коя компания да гарантираме, че е сигурна за нас като потребители, какви са договорите, дали не съдържат хищнически условия за потребителите или недостатъчно внимание към нашия интерес, това може да направи избора на либерализация и избора на компания, имаща достъп до пазара".
Изследването показва, че колкото по-лесно е да бъде сменен доставчикът на една услуга, толкова повече са доволните от услугата. Пример са автомобилните застраховки, Интернет и мобилните телефони:
Меглена Кунева - Комисар за защита на потребителите: "Всъщност пазарната икономика означава либерализация, много участници на пазара, които се борят помежду си, за да може предложат най-убедителните цени, най-убедителното качество на услугите..."
Докладът показва също, че европейците са най-доволни от услуги и стоки като покупка на нов автомобил, безалкохолни напитки, осветителни тела и черна техника.