Представители на бизнеса, неправителствени организации, експерти от различни области и граждани обсъждат визията на София. Оказва се, че един от проблемите, свързани с архитектурата и градоустройството, е липсата на яснота – кой е реалният собственик на парцели в различни столични квартали. Това стана ясно днес по време на работната среща за развитието на града по проект "Визия за София".
Създаване на повече зелени пространства в София, ограничаването на трафика на автомобилите и недостигът на детски площадки бяха сред темите, които експерти и граждани представиха днес.
Любо Георгиев
"Целта е от тези срещи да изведем нещата, които вълнуват тези активни хора. Какви са темите, които трябва да засегне визията.
Нашата задача, тази първа стъпка да дефинираме - как да направим визия, защото няма рецепта за правене на визии. Ето това едно от нещата, за които също се допитваме до всички тези хора. Как да изградим визия? Кой да участва в нея? За какъв период да е тази визия? Каква територия да обхваща? София само града ли е, или е някакво по-широко разбиране за София?"
Затова в момента администрация, граждани, експерти и бизнес поставят проблемните области в градоустройството. Освен това се обсъжда и потенциала за развитие на града.
Един от въпросите, които беше поставен на днешната среща е проблемът с неясната собственост на парцели в София.
Петър Вълчовски
"Има много празни парцели и те уж са общински, после обаче се оказва, че те не са общински, а са примерно на някоя общинска фирма.
Понякога се случва обаче така, че самата община тя не знае чии са нейните имоти. На нас са ни давали парцел и се оказва, че този парцел е на Спортна София. От там ние трябваше да преместим обекта в парцела на Общината. Това не е толкова лесно при условия, че са започнали работа."
Петър Вълчовски вярва, че работните срещи са средството, чрез което може да се намери решение на проблема и че по този начин пустеещите парцели могат да се превърнат например в зелени пространства. Срещите ще продължат до края на януари. След това ще бъде предложена методика - по какъв начин да се създават новите проекти за визия на София. А следващата стъпка е работата по реализирането и на конкретни идеи.