Прием в Националната галерия с отрупана маса с месо във формата на човешки тела предизвика бум от възмутени коментари в социалните мрежи. Коктейлът, наречен "Вечеря - натюрморт", е част от откриването на изложбата на художничката Михаела Дановска, с псевдоним Ода Жон. От галерията не отчитат приема като грешка. Определят го като необичаен и рисков, но това бил животът на новото изкуство в неговото желание да общува с хората.
Четвъртък вечер - откриване на изложба и коктейл. Дотук добре. Мястото - балната зала на Националната галерия. А по средата им две дълги маси, отрупани с филета, луканки, карфиол, локум, пишмание и аспержи. Храната оформя човешки тела.
100 специално подбрани гости - от чужбина и България имат задачата да станат част от жива картина като изядат хората от храна. Авторката сама пожелала приемът да изглежда така и платила за него. "Пищна софра, богата трапеза, голямото плюскане'' - това са само част от определенията, появили се в интернет-коментари. От галерията днес отсякоха - не било софра, а прием. Имал дълбоко послание.
Яра Бубнова - директор на Националната галерия: Това не беше представяне на месарница, а беше представяне на човека като месо за употреба. Посланието е свързано с болезненото съществуване на жената в нашето общество, което я потребяват. Тази болезненост, тази сюреалистичност от ядене от телата е много по-съществено отколкото задачата да се наядеш.
От галерията определиха ситуацията така: мислиш едно, правиш друго, а те разбират по трети начин.