НОВИНИ

Столичната община обявява война на "визуалния шум"

Намаляване на агресивното нахлуване на рекламни елементи на територията на София планират от Столична община. Главният архитект на София Здравко Здравков, съвместно със Столичния инспекторат, ще се бори срещу "визуалния шум". За целта те предлагат няколко изменения в Наредбата за рекламната дейност.

Боряна Благоева
от Боряна Благоева
09:00, 27.01.2018
Чете се за: 01:19 мин.
У нас

Незаконно поставените билбордове заемат важно място в предложенията за изменения в Наредбата. В момента от Столичния инспекторат правят проверка на тези съоръжения в частни и в общински имоти. Там където установят нарушения, билбордовете ще бъдат премахнати, обещават от общината.

Иво Пенев, началник сектор "Контрол на рекламата" в Столичен инспекторат: Още следващата седмица планираме премахване на два билборда по бул. "Тодор Александров". Проверките стартираха миналата седмица с бул. "Черни връх". За съжаление още в първия ден около 14 са съоръженията, за които нямаме данни на какво основание са поставени. Мина проверката и по бул. "Тодор Александров" и още четири големи рекламни елемента излязоха без документи.

В предписанията в документа предлагат да бъде увеличено разстоянието между билбордовете.

Здравко Здравков, главен архитект на Столична община: Увеличаването става на някои от градските булеварди почти тройно - от 50 на 150 м., от 100 на 200 м. В зависимост от класа на улицата се увеличават и разстоянията.

Жителите на София са на друго мнение. Повечето не обръщат внимание на рекламите, а други са си изпатили от неправилно поставени билбордове.

Константин: Няма лошо човек да се рекламира. Проблемът е друг. Минавам близо до математическата гимназия и бяха сложили един билборд и отдолу с една тръба го бяха закрепили и малко не съобразяват как да ги слагат, защото аз както си минават зад този билборд, тук ми се скъсва анцуга.

От Столична община ще предприемат действия в центъра на София да бъде премахната изцяло възможността за покривна реклама. Мерки ще има и по отношение на брандирането на фасадите, заемането на паркинги пред големите супермаркети.

Иво Пенев - началник сектор "Контрол на рекламата" в Столичен инспекторат: Такива офиси, които използват своите витрини за извършване на рекламна дейност, ще могат да го правят само до 20% от площта на самата витрина. Когато става въпрос за лица на търговски обекти, които са обърнати към главни улици или булеварди.

Повече от 80 протокола са написани за изминалата година на нарушители, които лепят афиши или листовки на нерегламентирани места. Съставените актове са само 5 заради дългия срок от 15 дни, който им дават, за да отстранят своята реклама. От Столичния инспекторат ни увериха, че са предприели инициатива този срок да бъде намален до три дни. До началото на февруари Наредбата трябва да бъде внесена за обсъждане. Ако бъде приета ще започне да действа още през пролетта, увери ни арх. Здравков.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Психолози: Мълчаливите свидетели на насилие също са виновни
Психолози: Мълчаливите свидетели на насилие също са виновни
Гледайте днес по БНТ HD: Световната купа по сноуборд в Банско
Гледайте днес по БНТ HD: Световната купа по сноуборд в Банско