ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

"Дон Жуан" се връща на сцената на Софийската опера

Чете се за: 00:52 мин.
Още

След 15-годишно отсъствие, Софийската опера връща на сцената шедьовъра на Моцарт "Дон Жуан". Премиерата е четвъртата продукция, която световноизвестният режисьор Уго де Ана поставя у нас. За подготовката на заглавието беше привлечена още една легенда - сопраното Анна Томова- Синтова, призната за еталон в изпълнението на Моцартови героини.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Премиерата на операта "Дон Жуан" носи не един, а цели два печата за най-високо качество. Гаранцията за това е присъствието на две световни имена, ангажирани в подготовката на продукцията - Анна Томова- Синтова капацитет в стила на Моцарт и режисьорът Уго де Ана- гений на съвременната оперна сцена.

      В постановката са ангажирани най-добрите първи солисти на Софийската опера, подсилени от гости от чужбина. Три ангажимента зад граница отмени басът Петър Найденов, за да се върне на родна сцена точно в ролята на Дон Жуан.

      Петър Найденов: "Дон Жуан" за мен е една много специална роля - точно преди 16 години дебютирах тук на софийска сцена с Дон Жуан и оттогава до сега са вече пет продукции, в които играя именно Дон Жуан и за мен това е роля, която ми е на сърцето.

      Изненадата в спектакъла обаче поднася примата Габриела Георгиева. Докато Анна Томова- Синтова я вижда като подходяща за донна Ана, Уго де Ана е на различно мнение.

      Габриела Георгиева - прима на Софийската опера: Той прецени, че аз ще му свърша повече работа като Елвира чисто сценично. И това беше изненада за всички, защото повечето хора като кажа, че пея в Дон Жуан всички казват "А, донна Ана", а всъщност изненадата е, че пея донна Елвира.

      Режисьорът Уго де Ана отправя провокация и към зрителите, защото конструира представлението в две паралелни епохи - 17 век и нашето съвремие и така поставя акцент върху универсалния символ, който всъщност е Дон Жуан.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?