След 15-годишно отсъствие, Софийската опера връща на сцената шедьовъра на Моцарт "Дон Жуан". Премиерата е четвъртата продукция, която световноизвестният режисьор Уго де Ана поставя у нас. За подготовката на заглавието беше привлечена още една легенда - сопраното Анна Томова- Синтова, призната за еталон в изпълнението на Моцартови героини.
Премиерата на операта "Дон Жуан" носи не един, а цели два печата за най-високо качество. Гаранцията за това е присъствието на две световни имена, ангажирани в подготовката на продукцията - Анна Томова- Синтова капацитет в стила на Моцарт и режисьорът Уго де Ана- гений на съвременната оперна сцена.
В постановката са ангажирани най-добрите първи солисти на Софийската опера, подсилени от гости от чужбина. Три ангажимента зад граница отмени басът Петър Найденов, за да се върне на родна сцена точно в ролята на Дон Жуан.
Петър Найденов: "Дон Жуан" за мен е една много специална роля - точно преди 16 години дебютирах тук на софийска сцена с Дон Жуан и оттогава до сега са вече пет продукции, в които играя именно Дон Жуан и за мен това е роля, която ми е на сърцето.
Изненадата в спектакъла обаче поднася примата Габриела Георгиева. Докато Анна Томова- Синтова я вижда като подходяща за донна Ана, Уго де Ана е на различно мнение.
Габриела Георгиева - прима на Софийската опера: Той прецени, че аз ще му свърша повече работа като Елвира чисто сценично. И това беше изненада за всички, защото повечето хора като кажа, че пея в Дон Жуан всички казват "А, донна Ана", а всъщност изненадата е, че пея донна Елвира.
Режисьорът Уго де Ана отправя провокация и към зрителите, защото конструира представлението в две паралелни епохи - 17 век и нашето съвремие и така поставя акцент върху универсалния символ, който всъщност е Дон Жуан.