Пилотът Преслав Чолаков разказва за успехите си в спорта.
Русенецът Преслав Чолаков оборва схващането, че дрифтингът непременно е хулиганска проява. Той е в професионалния дрифтинг от 4 години.
Бронзът му на международния дрифт шампионат в Румъния е най-престижната му награда, която печели в конкуренция с 47 пилоти.
"Както във всеки спорт, най-важна е дисциплината. Караме на специално обособени за това трасета, които са разчертани с различни зони, през които ние трябва да мине в определен начин. По този начин биваме оценявани в първия етап на състезанията, който се нарича квалификации. След което преминаваме към втория, което се изразява в елиминационни битки", сподели пилотът в интервю за предаването "България в 60 минути".
Преслав сам монтира гумите за тренировката, контролира налягането в тях и настройва окачването според
пистата. Гащеризонът е огнеустойчив.
"Колата не съм я направил сам. Доста хора са ми помогнали, с много по-големи познания от мен. В един такъв тренировъчен ден идвам сам, подготвям си колата, обувам се гумите. Причината е, както предполагам при всички други колеги, недостатъчни финанси. Нямаме възможност и средства да платим на екип, който да бъде навсякъде с нас и да се грижи за това, колата да е постоянно в готовност", допълни състезателят.
Верен помощник е по-големият му син, Алекс, който вече знае много за спорта. Професионалният пилот даде съвет към любителите дрифтъджи.
"Аз апелирам всички да не го правят. В цялата страна ежемесечно се организират благотворителни събития, на които те могат да отидат и да покажат своите умения. Ако имат желание за такова нещо, със сигурност да не го правят на улицата", добави той.
Ако се питате къде отидоха автомобилните състезания изобщо, ето жокер.
"Имаме две федерации, които вече три години не могат да стигнат до консенсус и да се разберат как да протичат нещата. Нямаме в момента легитимна федерация, която да организира състезания не само по дрифт, а и абсолютно всички дисциплини, които се включват в автомобилния спорт в България", обясни пилотът.
Вижте цялото интервю във видеото.