Български и китайски компании подписаха в Пекин два договора за работа на обща стойност над 3 милиона евро. Над сто китайски фирми проявиха интерес към съвместния бизнес форум, който беше открит днес от председателя на Народното събрание Михаил Миков. Той е на официално посещение в Пекин заедно с българска делегация, по покана на китайския председател на парламента.
България дава нови възможности за китайския бизнес на регионалния и европейския пазар. Китайски представителства у нас вече развиват проекти в областта на телекомуникациите, производството на автомобили и инфраструктурата, отбеляза председателят на парламента Михаил Миков на среща с шефа на Китайския съвет за насърчаване на международната търговия. Според него създаването на съвместен фонд за насърчаване на инвестициите ще помогне за обща работа в областта на ядрената енергетика и водните централи.
- България е вратата на Европа и тя е широко отворена за китайските инвестиции. Китай ще създаде достатъчно благоприятни условия българската роза, българското вино да станат популярни в Китай, - заяви председателят на Народното събрание Михаил Миков.
Миков поиска и съдействие от китайска страна за по-бързо ратифициране на документи, важни за българския бизнес. Уан Дзифей посочи, че е важно бизнесът да получава помощ за трудностите, които среща.
- Трябва да помагаме за намирането на сериозни партньори за работа. Това трябва да са фирми с авторитет и реални възможности за сътрудничество, - посочи Уан Дзифей - председател на Китайския съвет за насърчаване на международната търговия.
По време на форума българска компания подписа договор за над 1 милион евро за предоставяне на софтуерни умения и данни за развитието на бизнеса у нас.
- Всичко, което е включено, това е туризъм, винопроизводство, и български компании, свързани с изграждането на имоти, - разкри Лъчезар Динев - председател на Българо-китайска търговска камара.
Една от най-големите компании в света за производство на алуминиеви части за автомобили от световни марки пък ще получи български машини за леене с противоналягане, за над 2 милиона евро.
- Това е един български продукт, говорим за много сериозни машини, които са на световно ниво, почти нямаме конкуренция, - изтъкна Антон Дончев.
Представители на бизнеса заявиха на форума, че е важно китайските потребители да знаят какво може да предложи България.
- Налагането на България като бранд и това да станем разпознаваеми е за мен главната цел, а най-лесният начин е това да се направи чрез налагане на най-популярните български продукти и България като туристическа дестинация, - заяви Иван Тодоров - председател на Българския център за развитие, инвестиции и туризъм.
Според българския бизнес е необходима намеса на държавата, за да могат нашите компании да представят възможностите си на сериозните изложения в Китай.
Репортаж на специалните ни пратеници Надежда Василева и Лъчезар Ораков.