Трима работници загинаха при инцидент на строежа на автомагистрала Люлин. Жертвите са турски граждани. Образувано е досъдебно производство за причинена смърт по непредпазливост срещу виновни лица. Злополуката е станала късно снощи, докато мъжете са наливали бетон на съоражението край село Голямо Бучино.
Трима работници загинаха при инцидент на строежа на автомагистрала Люлин. Жертвите са турски граждани. Образувано е досъдебно производство за причинена смърт по непредпазливост срещу виновни лица. Злополуката е станала късно снощи, докато мъжете са наливали бетон на съоражението край село Голямо Бучино.
В тъмното работниците от нощната смяна изливат бетон на 30-ина метра височина над земята. Свидетели твърдят, че мястото било осветено от 2 прожектора, но светлината не била достатъчно и си носели и фенерчета. Малко преди 22 часа конструкцията поддава. Бетонът и арматурата се срутват. Двама от работниците пропадат, затрупани са от бетон и загиват на място. Трети умира тази сутрин в болницата. Други успяват да се спасят.
Вероятно причина за трагедията е недобро свързване на конструкцията към колоната. Дали това е така обаче, тепърва ще се доказва.
Работниците, наети от фирмата-изпълнител Мапа Дженгиз са в шок от случилото се. Попадаме на турски граждани, които отказват да говорят с екипа ни и твърдят, че не разбират нито български, нито английски. Синдикалисти, с които разговаряме разпознават представители на фирмата, които отпрашват с колата си.
Наташа Ангелова – председател на регионалния съвет на КНСБ-Перник: "Странно защо не спряха да коментираме това, което се е случило, защото ние от 5 август повтаряме едно и също – обектът е тежък, обектът е рисков, на обекта се нарушава редовно закона за здравословни условия на труд. Къде е лекарят на обекта? Може ли на такъв тежък обект, който е рисков, да няма лекар."
От Главната инспекция по труда установиха, че четирима от работниците не са били в предварителния график за снощи и са включени допълнително. Двама от тях са сред загиналите.
Румяна Михайлова – изпълнителен директор на ГИТ: "Въпросните двама работника нямаме информация поне досега, в инструктажния дневник, да са били инструктирани към вчерашния ден за работата, която са извършвали вчера около 22 часа. Дори малко трудно ни е да установим началото на работната смяна, защото смяната е била регламентирана като такава между 22 и 6 часа сутринта. По свидетелски показания в момента установяваме, че работата е започнала доста по-рано – около 18 часа."
Според инспекцията по труда, в нарушение на закона работниците са били на обекта без каски. Според министър Плевнелиев отговорност за строежа носят инженер-консултантът и изпълнителят на проекта. Той припомни, че за предишните 3 години е свършена една трета от работата по строежа на магистралата и сега трябва да се работи 6 пъти по-бързо.
Росен Плевнелиев – министър на регионалното развитие: "Искам категорично да заявя, че агенция Пътна инфраструктура е взела всички мерки, защото още в предишни проверки беше предписано да има представители за безопасност и здраве от страна на турската компания. Бяха направили протоколи, бяха дадени ясни инструкции, преди няколко месеца назначихме и денонощен надзор на обекта, със специално решение на управляващия орган."
Според синдикатите, отговорност трябва да се търси и от консорциума по строителния надзор. Те смятат, че има и други нарушения на автомагистрала Люлин, за които ще сезират прокуратурата. В турската фирма тече проверка. Ще се анализира и качеството на строителните материали. Министърът се надява до 3-4 дни да са ясни причините за трагедията.
Прокуратурата обжалва мярката за неотклонение на бившия директор на 138-о училище
Мъжът, обвинен за унищожаването на 215 надгробни плочи на Централните софийски гробища, остава в ареста
Остават в ареста Габриела и Красимир, обвинени за жестоки убийства на животни
Гърция затяга мерките по пътищата, нови 2500 камери засичат нарушения