ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Загинаха трима работници

bnt avatar logo от Надежда Василева
A+ A-
Чете се за: 01:42 мин.
У нас

Трима работници загинаха при инцидент на строежа на автомагистрала Люлин. Жертвите са турски граждани. Образувано е досъдебно производство за причинена смърт по непредпазливост срещу виновни лица. Злополуката е станала късно снощи, докато мъжете са наливали бетон на съоражението край село Голямо Бучино.

загинаха трима работници

Трима работници загинаха при инцидент на строежа на автомагистрала Люлин. Жертвите са турски граждани. Образувано е досъдебно производство за причинена смърт по непредпазливост срещу виновни лица. Злополуката е станала късно снощи, докато мъжете са наливали бетон на съоражението край село Голямо Бучино.

В тъмното работниците от нощната смяна изливат бетон на 30-ина метра височина над земята. Свидетели твърдят, че мястото било осветено от 2 прожектора, но светлината не била достатъчно и си носели и фенерчета. Малко преди 22 часа конструкцията поддава. Бетонът и арматурата се срутват. Двама от работниците пропадат, затрупани са от бетон и загиват на място. Трети умира тази сутрин в болницата. Други успяват да се спасят.

Вероятно причина за трагедията е недобро свързване на конструкцията към колоната. Дали това е така обаче, тепърва ще се доказва.

Работниците, наети от фирмата-изпълнител Мапа Дженгиз са в шок от случилото се. Попадаме на турски граждани, които отказват да говорят с екипа ни и твърдят, че не разбират нито български, нито английски. Синдикалисти, с които разговаряме разпознават представители на фирмата, които отпрашват с колата си.

Наташа Ангелова – председател на регионалния съвет на КНСБ-Перник: "Странно защо не спряха да коментираме това, което се е случило, защото ние от 5 август повтаряме едно и също – обектът е тежък, обектът е рисков, на обекта се нарушава редовно закона за здравословни условия на труд. Къде е лекарят на обекта? Може ли на такъв тежък обект, който е рисков, да няма лекар."

От Главната инспекция по труда установиха, че четирима от работниците не са били в предварителния график за снощи и са включени допълнително. Двама от тях са сред загиналите.

Румяна Михайлова – изпълнителен директор на ГИТ: "Въпросните двама работника нямаме информация поне досега, в инструктажния дневник, да са били инструктирани към вчерашния ден за работата, която са извършвали вчера около 22 часа. Дори малко трудно ни е да установим началото на работната смяна, защото смяната е била регламентирана като такава между 22 и 6 часа сутринта. По свидетелски показания в момента установяваме, че работата е започнала доста по-рано – около 18 часа."

Според инспекцията по труда, в нарушение на закона работниците са били на обекта без каски. Според министър Плевнелиев отговорност за строежа носят инженер-консултантът и изпълнителят на проекта. Той припомни, че за предишните 3 години е свършена една трета от работата по строежа на магистралата и сега трябва да се работи 6 пъти по-бързо.

Росен Плевнелиев – министър на регионалното развитие: "Искам категорично да заявя, че агенция Пътна инфраструктура е взела всички мерки, защото още в предишни проверки беше предписано да има представители за безопасност и здраве от страна на турската компания. Бяха направили протоколи, бяха дадени ясни инструкции, преди няколко месеца назначихме и денонощен надзор на обекта, със специално решение на управляващия орган."

Според синдикатите, отговорност трябва да се търси и от консорциума по строителния надзор. Те смятат, че има и други нарушения на автомагистрала Люлин, за които ще сезират прокуратурата. В турската фирма тече проверка. Ще се анализира и качеството на строителните материали. Министърът се надява до 3-4 дни да са ясни причините за трагедията.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?