По високи санкции за превишена скорост и шофиране след употреба на алкохол и въвеждане на задължителен предпътен контрол на превозните средства -това са част от предложенията на транспортни организации за повишаване безопасността по пътищата.
По високи санкции за превишена скорост и шофиране след употреба на алкохол и въвеждане на задължителен предпътен контрол на превозните средства -
това са част от предложенията на транспортни организации за повишаване безопасността по пътищата.
Целта е намаляване на жертвите на катастрофи с 50% до 2020 година. Идеите на превозвачите ще бъдат разгледани от работна група към транспортното ведомство, създадена след тежката катастрофа на магистрала „Тракия" при която загинаха девет души.
Освен завишаване на санкциите от браншовите организации предлаган да не се допуска повишаване на квалификацията на шофьорите, ако не са изминали 12
месеца от регистрирано нарушение. Друга мярка е въвеждане на временни книжки за младите шофьори и замяната им с редовниа. Ако в рамките на 3
години не са допуснати пътно-транспортни проишествие.
Койчо Русев-председател Съюза на организациите в автомобилния транспорт и Националната транспортна камара: - Най-бързо резултати могат да бъдат постигнати чрез завишаване на сакнциите към тези които не спазват изискванията на закона. За пример мога да ви кажа, че в Гърция ако вие употребите алкохол глобата е 1200 евро и лишаване от правоуправление за 6 месеца.
Повечето шофьори, с които разговаря екитът ни бяха "ЗА" повишаване на санкциите.
Катя Гунова-инструктор: - Редно е да бъдат повишени санкциите при всички положения пък преди всичко е важно нашето самосъзнание, което за момента не е на ниво.
Тодор Кисяков: - Специално за алкохола не трябва да има никакви компромиси, за алкохола съм съгласен, за висока скорост - да, също.
От транспортните организации предлагат и задължително ползване на колани в автобусите.
Койчо Русев: - Защото е доказано от много експерименти, че те са едно от основните средства за предпазване пътниците при челни особено удари.
Русев допълни, че трябва постоянно да се наблюдава състоянието на магистралите защото там скоростта е висока и всяка неравност по пътя може да бъде фатална. А за да не се разсейват водачите билбордовете да се
премахнат.