НОВИНИ

Адаптирана ли е средата за хора с увреждания?

Унизителните кадри на инвалид, принуден да седи на земята в столичен автобус, предизвикаха реакцията на Съюза на инвалидите в България. В отворено писмо изпратено до обществената медия от съюза алармират, че нетолерантността към тази група граждани е дългогодишно и трайно явление. Публикуваме писмото без съкращения.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
15:00, 18.08.2016
Чете се за: 01:17 мин.
У нас
адаптирана средата хора увреждания

ДЕКЛАРАЦИЯ НА СЪЮЗА НА ИНВАЛИДИТЕ В БЪЛГАРИЯ

Поводът е ясен – коментираният вече от всички медии драстичен случай с човек в инвалидна количка по автобусна линия 72 в столицата. Възмущението е повсеместно, обещанията за санкции са свектавични. Но какво от това!?

Не случайно в един от коментарите се подчертава, че пътникът инвалид, седящ на пода на автобуса, изглеждал спокоен и не промълвил и дума. Така е, защото е свикнал на подобно отношение. Така е, защото все още голяма част от транспортните средства в столицата и в цялата страна не са адаптирани за хората с увреждания, особено за тези в инвалидни колички!

Благодарим на г-н Красимир Стоичков за благородната му постъпка! Дано по-често ползва градския транспорт със своята камера!

Ние от Съюза на инвалидите в България вземаме отношение не защото сме изненадани, а защото нетолерантността към тази група граждани е дългогодишно и трайно явление. Примери за това могат да се дадат много - от страна на държавни и общински институции, от страна на бизнеса и на обикновените граждани. Изключенията са все още твърде малко, независимо от синхронизираната ни нормативни уредба с европейската, независимо от приемането на Конвенциията на ООН за правата на хората с увреждания.

Ние от Съюза на инвалидите в България вземаме отношение и поради факта, че реализирахме проекта за първата в България автобусна линия за специализиран превоз на хора с увреждания с нископодови автобуси, със звукова и цветова маркировка за масовия градски транспорт в столицата. На 12 май 2002 г. тогавашният кмет Стефан Софиянски и Председателят на СИБ дадоха старта именно на тази 72-а автобусна линия в София. На 14 май 2002 г. бе пуснат и първият адаптиран вагон пак по проект на СИБ по линията София –Бургас и обратно. Реализирахме и редица други проекти в страната чрез нашите регионални структури, свързани с достъпността на средата. Но, за съжаление, инициативите ни и резултатите се приветстват, после се неглижират или забравят.

Но ние от Съюза на инвалидите в България вземаме отношение не само заради единичния случай в автобус 72. Вече месеци наред се борим да предотвратим една законодателна инициатива, която ще бъде истински погром за хората с увреждания. И работодатели, и политици, в т.ч. и управляващи, продължават да говорят неистини за броя на хората с увреждания у нас, които получават инвалидни пенсии. Ето защо ни е нужна подкрепата на медиите - за да се чуе добре истината за проблема.

Убеден съм, че с Ваше съдействие можем да променим редица нагласи в обществото спрямо хората с увреждания.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Петкова: Търси се бързо, но не прибързано решение за АЕЦ Белене
Петкова: Търси се бързо, но не прибързано решение за АЕЦ "Белене"
Алфа рисърч: БНТ значително увеличи своята аудитория и обществено доверие
"Алфа рисърч": БНТ значително увеличи своята аудитория и обществено доверие