ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Железничари готвят протест

bnt avatar logo от Зорница Илиева, Велико Търново
A+ A-
Чете се за: 00:49 мин.
У нас

Под заплахата от протести на железничари, държавата и синдикатите се разбраха за начин, по който да се изплатят заплатите в системата на БДЖ и Националната компания Железопътна инфраструктура. На преговорите между синдикалните организации и Министерството на транспорта е договорена рамката до края на годината. Към момента са изплатени юлските заплати на железничарите, съобщиха за "По света и у нас" от Министерството на транспорта. Железничарите обаче поставят и проблема със съкращенията.

железничари готвят протест
Под заплахата от протести на железничари, държавата и синдикатите се разбраха за начин, по който да се изплатят заплатите в системата на БДЖ и Националната компания Железопътна инфраструктура. На преговорите между синдикалните организации и Министерството на транспорта е договорена рамката до края на годината. Към момента са изплатени юлските заплати на железничарите, съобщиха за "По света и у нас" от Министерството на транспорта. Железничарите обаче поставят и проблема със съкращенията.

Последният си аванс железничарите взели в началото на август. Заплати не са получавали за юли, август и септември.

Марин Коруджуков, председател на Основна синдикална организация - секция “Сигнализация и телекомуникации” Горна Оряховица:
– С това нередовно плащане хората започват вече да изнемогват! Представете си двамата души да работят в едно семейство в железницата – какво правим тогава?! Ние сме железничарски град, много от предприятията затвориха, единствено основния доход е от железницата!

Служителите на БДЖ твърдят, че ако по малките гари бъде съкратен дори един работник, влаковете трябва да спрат. Другият начин е да бъдат затворени гари, което вече е против интересите на пътуващите.

Дечко Гърков, председател на Регионалния съвет към синдиката на железничарите в България:
– Търпението преля всякакви граници. Основното, което също буди недоумение при нас е, че съкращаването на хора води до риск за безопасността на движението на влаковете.

От железничарския синдикат са категорични, че наистина има нужда от съкращения, но хората, които трябва да бъдат освободени, не са на гарите, а в големите административни сгради.

http://infocenter.bnt.bg/

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?