Според ЕК финансови претенции от България към Гърция заради загубите от блокадата е двустранен въпрос и обезщетения могат да бъдат търсени от фирми или физически лица пред български или гръцки съд.
Според ЕК финансови претенции от България към Гърция заради загубите от блокадата е двустранен въпрос и обезщетения могат да бъдат търсени от фирми или физически лица пред български или гръцки съд.
Комисията е поискала от Гърция информация за блокадите след изпратеното от премиера Борисов писмо до председателя на Комисията Жозе Мануел Барозу. За момента Брюксел не може да направи нищо повече. Това каза говорител на ЕК, според когото, ако блокадата на пътищата в Гърция продължи, гръцки експерти ще бъдат повикани в Брюксел за търсене на изход.
Вижте репортаж от пункта Кулата - Промахон, който колегите от ТВЦ Благоевград направиха по-рано днес.
Служители и работници на шивашки фирми от Петричко пренасяха на ръце топове с платове през блокирания граничен пункт. Те обясниха, че са принудени да правят това, защото търпят огромни загуби от затварянето на границата. Цеховете им работят на ишлеме и се снабдяват с материали от Гърция.
Антон Топков:
- От колко време така пренасяте материалите? - Ами откакто е стачката. Така е трудно да се работи, ама така е."
На всеки два часа представители на граничен пункт Кулата провеждат срещи с гръцките си колеги, които от своя страна разговарят с протестиращите фермери. Срещата на обяд завърши без резултат.
На граничен пункт Промахон днес картината не е по-различна от предишните дни. Многобройни трактори са блокирали пункта, а тук-там между тях щъкат протестиращи гръцки фермери.
Български шофьори, чакащи на гръцка територия, споделиха че преминават пеша границата, за да си купят храна и вода.
Въпрос на БНТ:
- Има ли много чакащи камиони на гръцка територия?
Валери Андреев:
Абсолютно... 20 километра.
Предимно румънци и поляци с ТИР-овете си са в началото на колоната на наша територия. Те казаха, че чакат от два дни. Според тях, протестът е абсурден, защото страните ни са членки на Европейския съюз. Всички са много изнервени от неяснотата, кога ще могат да преминат границата.
Иван Иванов:
- Сигурно ще има неустойки и ще се плаща.
- Загубите, които търпите, са сериозни? - Сериозни, сигурно са 200-300 лева на час.
Панайот Тошев:
- Като не се представи в определения срок контейнера долу на територията - глоби и загуби за транспортните фирми."
Ветеринарният контрол на границата ще се засили, защото има опасност от изтичане на срока на годност на някои хранителни продукти, които престояват с дни в камионите, казаха ветеринарните власти.
Здраве, благоденствие, вяра в доброто - пожеланията на политиците за Рождество