Депутатите окончателно гласуваха ново ограничение за Българската национална телевизия с промените на второ четене в Закона за радиото и телевизията. Забранено беше така нареченото продуктово позициониране, което е нова форма на реклама на стоки и услуги в предаванията. За БНТ то е разрешено само във филми и сериали. Промените имат за цел да приведат в съответствие българския закон с приетата преди 2 години Европейска директива за медийни услуги.
Депутатите окончателно гласуваха ново ограничение за Българската национална телевизия с промените на второ четене в Закона за радиото и телевизията. Забранено беше така нареченото продуктово позициониране, което е нова форма на реклама на стоки и услуги в предаванията. За БНТ то е разрешено само във филми и сериали. Промените имат за цел да приведат в съответствие българския закон с приетата преди 2 години Европейска директива за медийни услуги.
Депутатите запазиха ограниченията в рекламното време за Българската национална телевизия. То остана 4 минути на час, докато другата обществена електронна медия – националното радио ще има право на 6 минути реклама на час – с 2 минути повече. Окончателно беше гласувано и да се увеличи квотата за продукцията на незавизсимите продуценти от 10 на 12%, без този праг да включва повторенията. Освен това европейската продукция трябва да обхваща половината от програмното време на медиите, с изричното уточнение – когато това е практически възможно. Най-големи спорове в пленарната зала имаше дали в квотата за европейска продукция да са отделят 25% специално за българска продукция.
Асен Агов – депутат от ПГ на Синята коалиция: "За онези, които искат 50% от програмата да бъде българска, защото толкова се получава в крайна сметка с повторенията, мога да кажа следното: Все едно да задължите италианския ресторант да има 50% в менюто си мешана скара а-ла “Балкантурист” или ресторант за суши също да има мешана скара а-ла “Балкантурист”."
Петър Курумбашев – депутат от ПГ на Коалиция за България: "Производството на телевизия и производството на български филми не е като производството на мешана скара. Това производство е национална идентичност. По същата логика ние утре ще кажем – ами в Македония и в Турция правят по-евтини домати, що да имаме български земеделски производители, като има други страни, които очевидно се справят по-добре?"
Предложението да се отделя процент за българска продукция се стори дискриминационно на мнозинството депутати и отпадна от Закона. Другите промени предвиждат кабелните оператори вече да се следят за спазването на авторските права. Депутатите задължиха и Съвета за електронни медии да публикува в интернет всички протоколи от заседанията си.
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.
Променят движението около храм-паметник "Св. Александър Невски" заради празничното богослужение