ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Европейска харта за правата на пациентите в Пирогов

bnt avatar logo от Талка Симеонова
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
У нас

Пано с Европейската харта за правата на пациентите беше поставено днес във фоайето на Пирогов, лично от омбудсмана на Рерубликата Гиньо Ганев. Според него Хартата за правата на пациентите е адресирана главно към медиците, които трябва я спазват в хода на лечението. Правата на пациентите трябва да се зачитат винаги, те са универсани и не зависят от начина на управление на държавата, нито от финансирането на болниците, подчерта омбудсманът.

европейска харта правата пациентите пирогов
Пано с Европейската харта за правата на пациентите беше поставено днес във фоайето на Пирогов, лично от омбудсмана на Рерубликата Гиньо Ганев. Според него Хартата за правата на пациентите е адресирана главно към медиците, които трябва я спазват в хода на лечението. Правата на пациентите трябва да се зачитат винаги, те са универсани и не зависят от начина на управление на държавата, нито от финансирането на болниците, подчерта омбудсманът.

Пирогов е болницата, която поема 40% отспешните хирургически случаи в София и 50% от травматичните. За 1 година тук се лекуват 45 000 болни и се преглеждат над 500 000. Това е първата болница у нас, където има специално назначен инпектор, който да се грижи за спазването на правата на пациентите.

Доц. Димитър Раденовски, директор на Пирогов:
– Оплакванията, които са постъпили при нашия инспектор са 0,01% от онова, което е преминало през болницата.

Дали хората не знаят правата си или в Пирогов наистина ги спазват?

Пациент:
–Прекарал съм инфаркт, реагираха адекватно и ме спасиха.

БНТ:
– Разбрахме, че са малко жалбите, но все пак от какво се жалват най-често хората?

Д-р Боньо Бонев, инспектор на провата на пациентите - Пирогов:
– Най-често се оплакват, че се налага някой път да чакат повече.

Днес на пациентите рададоха наръчник за правата им и за това кое в болниците е безплатно и за кое се плаща.

Гиньо Ганев, омбудсман на Р България:
– Уж са права, но пациентите сме в едно изключително неравностойно положение.

Теодора Захариева, Център “Защита на правата в здравеопазването”:
– Ние водим голяма битка по правило номер 5 - /показва/. Всеки има право да избира, а не да бъде задължаван.

Така от пациентските организации заявиха отново загрижеността си по болничната реформа, която насочва пациенти към определени здравни заведения, а там пък ги карат да плащат за уж свободния избор на лекуващ екип.

Диана Хаджиангелова, Конфедерация “Защита на здравето”:
– Конфедерация “Защита на здравето” стартира гореща телефонна линия 0700 11 208, която ще работи с омбудсмана и здравното министерство.

На телефон 0700 112 08 пациентите ще алармират при нарушения на правата им.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?