ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Учебно аварийно кацане на летище София

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:18 мин.
У нас

Пътнически самолет с незаключен колесник се приземи аварийно на летище София и спасителните служби бяха приведени в степен на обща тревога.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Пътнически самолет с незаключен колесник се приземи аварийно на летище София и спасителните служби бяха приведени в степен на обща тревога. За щастие аварията и акцията след това бяха предварително разчетени като част от най-мащабното за последното десетилетие учение на аеропорта. То е подготвяно няколко месеца и е струвало стотици хиляди лева. В него се включиха и екипи на Бърза помощ, Пожарната, БЧК и Система 112 към МВР. Приземяването на самолет с незаключен колесник е една от най-опасните аварии, които могат да станат в последните минути на всеки полет. След като машината вече е на пистата скоростта й постоянно намалява, а тежестта й става все по-голяма. Ако колесника не е заключен под натиска на стотиците тонове, той се сгъва. Така самолетът се накланя на една страна, настъпва паника сред пътниците. Едното крило се допира и започва да се трие в пистата. Така в реални условия може да стане пожар. Ако спасителите не дойдат на секундата, може и експлозия с десетки и дори стотици жертви. Ростислав Бъчваров - ръководител "Оперативен център", летище София: Норматива е 3 минути за пожарни, линейки и аварийните екипи, които са от самото летище. Впоследствие идват и другите линейки и пожарни от града.       Въпреки затрудненията от постоянния дъжд и задръстванията в София линейките и пожарните коли бяха на място с 40 секунди по-рано. Ростислав Бъчваров: Самата евакуация на пътниците от самолета, както е в случая, трябва да приключи до 90 секунди след спирането на самолета и след загасването на огъня, който би бил около самолета или, ако самия самолет гори. Интересен факт - пожарните не обливат пистата с пяна: Ростислав Бъчваров - ръководител "Оперативен център", летище София: В световен мащаб се доказа при много опити, че тя действа повече психологически на екипажа. Даже е имало случаи, когато самолета се плъзва настрани и има по-нежелани последици, отколкото, ако самолета даже кацне и по корем.    За да се предотврати трагедия заради неработещия колесник,  пилотите на самолета трябва да докладват до наземните авиовласти на секундата, докато са в небето. Понякога обаче приборите в пилотската кабина отчитат такъв проблем без въобще да съществува. В такъв случай самолета преминава над пистата с бръснещ полет, за да бъде огледан от земята. Учението приключи с изтеглянето на самолета от пистата на отдалечено място. Репортер: Милен Кирилов

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?