Три пъти са се увеличили от началото на годината жалбите срещу мобилните оператори у нас, че възпрепятсват услугата за преносимост на номерата, според която абонатите могат да сменят оператора като запазят стария си номер.
Три пъти са се увеличили от началото на годината жалбите срещу мобилните оператори у нас, че възпрепятсват услугата за преносимост на номерата, според която абонатите могат да сменят оператора като запазят стария си номер. Комисията за регулиране на съобщенията заплаши телекомите с глоби до 100 хиляди лева, ако не преустановят порочната практика.
От две години и в България абонатите могат да сменят мобилния си оператор, като запазят стария си номер. Услугата би трябвало да отнема два дни. В битката за клиенти обаче телекомите масово не спазват сроковете:
Веселин Божков – председател на КРС: "По една или друга причина има едно умишлено поведение на операторите за стопиране на този процес или по-меко казано - за бойкотиране на този процес."
Клиентите се оплакват, че им е отказано заявление за преностимост, че не е спазен срокът за издаване на сертификат, както и че договорите им автоматично се подновяват или обратното – прекратяват преди да поискат пренасяне. Телекомите не отрекоха проблемите. Обясниха ги обаче с технически пречки и тромава процедура:
Николай Кичев – директор “Регулация” - Мобилтел: "Търговските служители на някои от операторите тълкуват понякога по-широко процедурата, стига се до недоразумения и разтакаване."
Павел Велчев – директор “Регулации и конкуренция” - Виваком: "Имало е откази - да. В голяма част от случайте, наистина, когато е имало технически причини вината е била в нас."
Ясен Гуев – директор “Корпоративна политика” - Глобул: "Става въпрос за минимални закъснения най-вече при изадаване на документи, които са единични случаи. Не става въпрос за някакво умишлено саботиране на процеса."
От август пренасянето на номера ще става с подаване на заявление само при новия оператор. Очаква се тогава да отпадне и таксата от 5 лева, която абонатите плащат за пренасянето на всяка сим карта. Ще отпаднат ли и проблемите на клиентите остава да разберем.