Две години след като 9 души изгоряха живи във влака София - Кардам, съдът посочи виновните. Процесът завърши с две осъдителни и една оправдателна присъда.
Две години след като 9 души изгоряха живи във влака София - Кардам, съдът посочи виновните. Процесът завърши с две осъдителни и една оправдателна присъда.
Най-тежката присъда е за кондуктура на вагона Георги Георгиев. Той получи 12 години лишаване от свобода. Ефективна присъда, но от 8 години, получи и началникът на влака Иванка Костадинова.
Те заедно с БДЖ трябва платят и по 100 000 лева обезщетение на близките на загиналите. Съдът в Плевен оправда бившия заместник-директор поделението за спални вагони в БДЖ Георги Иванов. Присъдите може да се обжалват.
Васил Вичев:
- Аз никога не мога да бъда удовлетворен, защото го няма сина ми. Каквато и ще присъда да е.
Дора Вичева:
- Ние няма да имаме покой, докато сме живи.
С такива думи част от близките на загиналите посрещнаха присъдите за трагедията край Червен Бряг 2 години след като в огнен ад 9 души срещнаха смъртта си. 2 години след пожара във влака София - Кардам никой не може да каже защо в ранните часове на 28-и февруари кушет-вагона се запалва.
Делото за черния влак започна на 13-и юли миналата година, беше отлагано няколко пъти и бяха възлагани повече от 40 експертизи. Нито една от тях не потвърди, че причина за пожара са възпламенили се флакони дезодорант, които една от загиналите носела за амбулантна търговия.
Експерти твърдяха, че неизправност в електрическата инсталация на вагона е причина за огнения ад - и това не се доказа. Вещите лица отхвърлиха и версията, че авария в отоплението е причинила пожара. Така на съда остана възможността да търси виновни само сред тези, които са допуснали огънят да вземе своите жертви.
Дора Вичева:
„Даниел Вичев не е починал, не е загубил живота си от отравяне. Той е загубил живота си от термичните изгаряния, тоест доказано е, че той е изгорял жив..."
На 28-и февруари 2008-а 9 човека са заклещени зад здраво заключените врати на кушет-вагона. Оказа се, че не е имало кой да махне допълнителните щифтове, които са пречили изходите да се отварят отвън. Така отговорността за жертвите пада върху началник-влака и шафнера на вагона.
Васил Вичев:
„Няма ги публичните стълбове на позора, за какво мога да коментирам аз."
Така близките на загиналите коментират непотърсената отговорност от БДЖ и оправдателната присъда на заместник директора на „Спални вагони" в железопътния превозвач.
Подробности за инцидента може да видите тук.
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.
Полет на началника на щаба на либийската армия загуби радиовръзка над Анкара