В самолета на полския президент Лех Качински, който катастрофира край Смоленск на 10 април, не е имало терористичен акт, експлозия или пожар. Това е заключението на експертите от Междудържавния авиационен комитет. Той проучваше трагичния случай, при който загинаха 96 души.
В самолета на полския президент Лех Качински, който катастрофира край Смоленск на 10 април, не е имало терористичен акт, експлозия или пожар. Това е заключението на експертите от Междудържавния авиационен комитет. Той проучваше трагичния случай, при който загинаха 96 души.
Експертите потвърждават, че двигателите на самолета ТУ-154 М са работели до самия сблъсък със земята. Навигационната система също е била включена и е работела, а екипажът е получавал цялата информация за метеорологичните условия и за резервните летища на разположение.
И все пак, на борда и по-точно в пилотската кабина не всичко е било както
трябва.
Татяна Адонина, ръководител на МАК:
- Установихме, че в кабината е имало хора, които не са били членове на екипажа. Идентифицирахме гласа на един от тях, а предстои полските следователи да разберат чии са другите гласове.
Вратата към пилотската кабина е била отворена и това затруднява допълнително разпознаването на гласовете от записа на черната кутия. Възможно е възстановката на разговорите да даде отговор на основния въпрос: защо пилотът е взел решение за кацане въпреки лошите метеорологични условия. Остава да се разбере и причината за рязкото снижаване на самолета, довело до сблъсъка му с короните на дървета от гористия пояс край летището и фаталния удар в земята.