ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

България защити в Брюксел ОП "Транспорт"

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:59 мин.
У нас

Очаква се предложената от България Оперативна програма "Транспорт" да бъде одобрена от Европейската комисия скоро и парите за нея да могат да се използват още от началото на следващата година.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Очаква се предложената от България Оперативна програма "Транспорт" да бъде одобрена от Европейската комисия скоро и парите за нея да могат да се използват още от началото на следващата година. Това обяви в Брюксел министърът на транспорта Николина Ангелкова, която представи програмата пред експерти от Комисията. Предвидени са повече пари за развитие на пътищата, отколкото за жп мрежата. България има проекти за почти четири милиарда евро, които трябва да бъдат приключени до края на 2020 година. Наличните пари обаче са почти наполовина от това - 1.9 млрд. 85 процента от финансирането по одобрените проекти ще бъде от Европейския съюз, а останалите от националния бюджет. България защитава няколко приоритета:
Николина Ангелкова, министър на транспорта: Основните железопътни проекти това са втора фаза Пловдив - Бургас и Елин Пелин - Септември, т.е. Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Септември. Да не забравяме и София - Драгоман - Елин Пелин, за да завършим изцяло трасето от София до турската граница. От пътните проекти на първо място това е ЛОТ3 на Автомагистрала "Струма". Предложили сме в програмата да бъде цялата Автомагистрала "Хемус" в програмата, но в частта от разширената ТЕН-Т мрежа от Велико Търново до Шумен ще се финансира със заем от Европейската инвестиционна банка. Предложили сме и тунела под Шипка. Да не забравяме и пътя Видин - София и Калотина - София.
Продължава да се бави строителството на последния участък от Автомагистрала "Струма". Гръцките строители още не са готови с 14 километра от трасето преди Кулата, а срокът изтича скоро. Министър Ангелкова съобщи също, че се работи и по проектирането на алтернатива на тунела под Кресненското дефиле, който е скъп и към него има екологични и технически забележки. Ангелкова е представила пред Европейската комисия подробности за алтернативния вариант, които ще бъдат съобщени публично към края на годината.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?