В БДЖ продължава недостигът на средства, който води до недостиг на вагони.
В БДЖ продължава недостигът на средства, който води до недостиг на вагони.
За ремонт на всички вагони и локомотиви на държавната железница са необходими 200 млн. лева, по бюджет обаче са осигурени пет пъти по-малко. Затова вместо необходимите 600 вагона в експлоатация са само 428.
В депо "Надежда" 24 часа в денонощието се правят технически прегледи и ремонти. Композициите влизат за почистване и измиване.
Милчо Илиев, ръководител на Депо "Надежда":
Липсата на вагони в момента - това затруднява както почистването, така и обслужването по всички технологични етапи, които видяхте. Липсата на изправни вагони.
В депото се говори, че поради липса на средства от 1 година не са правени планови ремонти.
Християн Кръстев, директор на "Есплоатация" - БДЖ ЕАД:
Парите, с които разполагаме, не са ни достатъчни за 2010 г., но не можем да отделим повече пари, отколкото сме заложили. - Как се справяте тогава? - В трудни условия работим, затова и броят на вагоните ни е по-малко... С локомотивите как се справяте? - С локомотивите по същия начин - увеличаваме им пробега.
В БДЖ се използват вагони от 30 различни серии, което прави работата по поддръжката още по-трудна. Но от държавната фирма гарантират, че ежедневните проверки преди и след път осигуряват безопасно пътуване.
Ако се установи повреда, която е неотстранима, вагонът се вади от композицията. Автоматиката в депо "Надежда" не е водеща. Разчита се предимно на ръчния труд и личната мотивация.
Борислав, постови стрелочник:
Без пари сме си, не дават навреме - ни аванс, ни заплата. Разноски много...
Резервни части за зимната експлоатация все още не били доставени, пак заради липсата на пари.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път