Едното платно от магистрала "Люлин"- от Перник към София, ще бъде отворено пробно за движение на 15 март.
Едното платно от магистрала "Люлин" - от Перник към София, ще бъде отворено пробно за движение на 15 март. Официалното откриване и на двете ленти ще бъде два месеца по- късно - на 15 май. Това стана ясно след поредната проверка на строителството в участъка.
Този път освен премиерът Борисов и ресорният министър Плевнелиев, на обекта беше Карстен Расмусен. Той е заместник-шеф на отдел "България" в дирекцията за регионална политика на Европейската комисия.
Расмусен подчерта, че от проект, който преди две години е бил в отчайващо състояние, днес магистрала Люлин е доведена до успешен финал. Експертът допълни, че България няма да загуби нито едно евро, тъй като проектът е завършен навреме.
Дългоочакваната магистрала "Люлин" вече е изградена на 94%.
Росен Плевнелиев - министър на регионалното развитие и благоустройството:
- Държавата ускори, държавата спаси магистрала "Люлин" и държавата показа, че може 6 пъти по-бързо но и много по-коректно да работи с еврофондовете
Цялата магистрала струва 185 млн. евро и над 90% от средствата вече са разплатени, увери строителният министър.
Росен Плевнелиев - министър на регионалното развитие и благоустройството:
- През 2008 година това беше един критичен проект в категорията за това как не трябва да се управляват еврофондовете заедно с едни други примери като плувни басейни за крокодили или публични домове финансирани по еврофондове.
Министър Плевнелиев допълни, че въпросът за приключване на строителството в срок вече не е на дневен ред. Единственото, което остава да се направи, е обезопасяването на магистралата. Представителят на еврокомисията Карстен Расмусен, известен с критичния си поглед по изпълнението на проекти от България, също видя на място как върви строителството на аутобана.
Карстен Расмусен - зам.-ръководител отдел "България" ГД "Регионална политика" ЕК:
- През 2008 година този проект ни изпълваше с отчаяние, защото беше доникъде. Крайният резултат е, че тази магистрала е завършена навреме. И при този проект нито едно евро няма да бъде загубено за България. Всички виждаме сега, че пътят е построен, че нещата са вече в завършен вид и всичко изглежда отлично. Tочно това се надяваме и сме убедени, че ще се постигне и при останалите проекти в България - да се използва тази инерция и да се преодолеят слабите постижения от последните години
Расмусен допълни, че се надява успехът при строежа на магистрала Люлин да се повтори и при изпълнението на другия важен проект магистрала Струма, определен и от премиера Борисов като следващ приоритет.
Бойко Борисов - министър-председател:
- След няколко дни ще бъде президента на европейската инвестиционна банка, заедно с него ще искаме от DG Regio и от вас и по проекта ДЖаспърс да ни осигурите допълнителни специалисти за Струма, защото СТРУМА е може би една от най-сложните магистрали в Европа, която трябва да се построй и една от най-скъпите.
До края на февруари българското правителство трябва да убеди Еврокомисията, че и магистрала "Хемус" заслужава Европейско финансиране. Решението ще вземе Съвета на Европа през юни.
Росен Желязков: Границите на Украйна не могат да бъдат променяни със сила
ЕК: През 2026 България е изложена на риск от неспазване на фискалната рамка на ЕС
Избрана и помилвана: Официално Белият дом представи една от двете пуйки късметлийки