Общо 7 скоростни пътища ще бъдат построени между 2014-та и 2020 г.
Общо 7 скоростни пътища ще бъдат построени между 2014-та и 2020 г.
Това предвижда стратегия на правителството, чието първо обществено обсъждане беше днес. Задено с изграждането на магистралите проектите ще струват над 5 млрд. евро.
От тях досега е осигурен 1 млрд, а за другите ще се търси европейско финансиране.
Скоростните пътища ще бъдат нещо средно между сегашните първокласни шосета и магистралите. Кръстовищата ще бъдат на различни нива, без светофари, а паркирането ще е забранено.
Ще свързват Ботевград с Видин, Шумен с Русе, София с КПП-Гюешево, Кюстендил с магистрала Тракия, Варна и Дуранкулак, а също и Пловдив-Асеновград.
Росен Плевнелиев - министър на регионалното развитие и благоустройството: "Високоскоростните пътища са един много адекватен инструмент, който се използва и в Европа и по света. По-евтини са и са много ефективни."
Амбициозният план предвижда още построяването на Дунав-мост 3 и 4 при Силистра и Оряхово. Правителството смята да построи и тунел под Шипка и то до 2015 г.
- Ако ще се прави някакъв тунел, това трябва да бъде този, защото има най-голям икономически ефект.
Тунелът ще е в Стара планина по скоростното шосе от Русе до прохода "Маказа" на границата ни с Гърция.
Според Плевнелиев изграждането на скоростни пътища не означава, че се загърбват автомагистралите. Приоритетна след Тракия и Люлин ще е Струма.