ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

В защита на клиентите на мобилните оператори

bnt avatar logo от Таня Илиева
A+ A-
Чете се за: 01:04 мин.
У нас

До два месеца мобилните оператори трябва да премахнат клаузите за автоматично подновяване на срочните договори. Срокът беше поставен от Комисията за регулиране на съобщенията на среща с представителите на телекомите, комисиите за защита на потребителите и на личните данни и с депутати. До две седмици ще бъде сформирана и работна група за преодоляване на останалите проблеми като затруднено пренасяне на номерата, кредитен лимит и рекламни есемеси.

защита клиентите мобилните оператори

До два месеца мобилните оператори трябва да премахнат клаузите за автоматично подновяване на срочните договори. Срокът беше поставен от Комисията за регулиране на съобщенията на среща с представителите на телекомите, комисиите за защита на потребителите и на личните данни и с депутати. До две седмици ще бъде сформирана и работна група за преодоляване на останалите проблеми като затруднено пренасяне на номерата, кредитен лимит и рекламни есемеси.

Жалбите срещу телекомите вече са повече дори и от тези срещу ЕРП-тата и топлофикациите. Само в Комисията за защита на потребителите сигналите за половин година са над 1300. Основно клиентите се оплакват, че не могат да пренесат номера си, че договорите им се подновяват автоматично или се сключват дистанционно, както и че фактурите им се бавят и не могат да управляват кредитния си лимит.

Веселин Божков - председател на КРС: - Последният застрашителен брой на жалбите показва, че нещата не отиват към разрешаване, напротив създава се впечатление за умишлено торпилиране на процеса.

Повечето теми останаха извън дневния ред на телекомите. Те обаче ще трябва до 2 месеца да преустановят автоматичното подновяване на срочните договори. Единият от операторите ще премахне клаузата още от март, но само за месец.

Михаела Калайджиева - ген. секретар "Виваком": - Ако в рамките на един месец другите оператори не направят същото, ние ще подновим автоматичното подновяване.

Евгения Якова - ГЛОБУЛ: - За нас срокът е 2 месеца, след което бихме могли да премахнем тези клаузи.

Искра Кусева - МТЕЛ: - Ние също считаме, че имаме нужда от технологичен срок около 3 месеца за въвеждане.

За да не останат отново само добрите намерения, забраната за автоматично подновяване на договорите ще влезе в закона за електронните съобщения. Там ще се фиксира и таван за неустоиките при предсрочно прекратяване на договорите. Конкретните предложения ще станат факт до месец. Междувременно стана ясно, че проверките не са установили нарушения при нито един от операторите при съхранението на лични данни. Те обаче ще продължат, за да се провери как се унищожават личните данни.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?