Съюзът "Произведено в България" раздаде за 17-и път бизнес наградите Златна мартеница. Призът се дава в четири категории и цели да съдейства на българските компании да станат по-конкурентноспособни. БНТ също е сред наградените - за рубриката "И ние го можем", която най-добре е отразила постиженията на малкия и среден бизнес в България.
Съюзът "Произведено в България" раздаде за 17-и път бизнес наградите Златна мартеница. Призът се дава в четири категории и цели да съдейства на българските компании да станат по-конкурентноспособни. БНТ също е сред наградените - за рубриката "И ние го можем", която най-добре е отразила постиженията на малкия и среден бизнес в България.
"Изберете българското" е мотото на организаторите. А за да го изберем, пътят между произведените у нас стоки и потребителите трябва да бъде скъсен. Това става на първо място чрез стопанска инициатива, a тази година ай ти фирмата МУСАЛА СОФТ беше избрана за най-иницативния български
производител. Освен качествените софтуерни услуги, те предлагат и
качествена работна среда.
Елена Маринова президент на МУСАЛА СОФТ ООД: "Средната възраст в
компанията ни е 26,7 години. Това са висококвалифицирани и високоплатени работни места, много перспективни наистина за младите хора."
Вторият начин е чрез инвестиции, затова и втората награда отиде при Сентилион - австрийска фирма за електроника, която инвестира у нас, създава работни места и експортира стока, произведена в България. За такова производство обаче са нужни пари. БНП Париба грабна третата Златна мартеница - за своята благоприятна кредитна политика спрямо българския бизнес.
Улрих Шуберт - изпълнителен директор на БНП Париба: "Мисля, че България вече излиза от рецесията и виждам, че много компании действаха правилно по време на рецесията. Сега те отново се връщат към инвестициите. Така че моето впечатление е, че България я очаква много светло бъдеще - що се отнася до икономиката и бизнеса."
Нуждите на бизнеса не се ограничават само до пари, каза още Улрих Шуберт. Трябват му й съвети, структуриране, нови идеи, както и помощ да пробие на европейския пазар. Трябва му и подкрепа от медиите.
Екатерина Генова - директор на дирекция "БНТ свят и региони": "Имаме много отзиви от чужбина. И някои от предаванията - например тези за
един производител на охлюви или друг - на мурсалски чай, буквално си
осигуриха клиенти благодарение на нашия ефир."
Затова и четвъртата Златна мартеница отиде при рубриката на БНТ Свят "И
ние го можем".
Елисавета Белобрадова: Президентът трябва да назначи служебно правителство, което да не прави пакости
Божидар Божанов: Протестът е инструмент на гражданите да се противопоставят на безобразията
Делян Добрев: Вторият бюджет щеше да увеличи доходите без вдигане на данъците