Пътната настилка на магистрала Тракия и техническото състояние автобуса, също са част от причините за тежката катастрофа, при който загинаха преди дни загинаха 8 души.
Пътната настилка на магистрала Тракия и техническото състояние автобуса, също са част от причините за тежката катастрофа, при който загинаха преди дни загинаха 8 души.
По неофициална информация при допълнителния оглед вчера е установено изменение на конструкцията на превозното средство.
Според Георги Илиев, следовател от Националната следствена служба, ангажиран с раследването по време на проверката, никоя от версиите не е най- важна. Към всички се проявява еднакво старание и е възможно да възникнат и нови.
БНТ: - Дали придобихте по голяма представа за техническото състояние на автобуса след допълнителния оглед вчера?
Георги Илиев, следовател НСлС: - Да, придобил съм и аз и вещите лица и нещата постепенно се изясняват.
БНТ: - В случая има ли някаква такава странична намеса, нещо, което е повлияло или пак можем да говорим в случая за липса на контрол, за лоша поддръжка на техническото състояние?
Георги Илиев, следовател НСлС: - Всякакво изменение на конструкцията може да доведе до нежелателни случаи.
БНТ: - Като този...
Георги Илиев, следовател НСлС: - Абсолютно е забранено изменението на конструкцията на МПС. Автобуса може да бъде спрян навсякъде и проверен, никой не го прави. И всеки с просто око, който от вас е видял автобуса, вижда, че по него има масло и ръжда. Тези два факта нито в Германия, нито в Холандия, нито в Швеция, този автобус нямаше да стъпи на пътя. А да не говорим за пътя.
БНТ:- Има проблем в самата пътна настилка ли? И това ли можем да кажем като някакъв фактор за този инцидент?
Георги Илиев, следовател НСлС:- Ами вие не сте ли пътували по тая магистрала? Има магистрала и магистрала.