Високоскоростен влак ще минава през Враца в подземен тунел, казахаот общината. След протестите на гражданите, Националната компания"Железопътна инфраструктура" се съгласи да промени проекта зависокоскоростна магистрала до Видин, за която Европа отпуска заем от 2милиарда 680 милиона евро.
Високоскоростен влак ще минава през Враца в подземен тунел, казаха
от общината. След протестите на гражданите, Националната компания
"Железопътна инфраструктура" се съгласи да промени проекта за
високоскоростна магистрала до Видин, за която Европа отпуска заем от 2
милиарда 680 милиона евро.
Първоначално се предвиждаше влаковете да се движат по наземна линия с 4-метрови бетонни огради, които местните хора нарекоха "новата Берлинска стена".
Жп-линията минава почти през центъра на града и само на метри наоколо има много къщи и жилищни блокове.
Виктор Петров:
- Аз живея тук от 72-ра година. В чудо сме от влаковете, и с парните, и с тия. Шумно, нетърпимо, а пък сега като тръгне скоростния, ще е още по-лошо.
През този прелез ежедневно пресичат линията хиляди хора, които се
притесняват за своята безопасност.
Анкета:
- По-приемливо е да има тунел, отколкото така.
- Няма проблем, ако е под земята.
- Ще бъде по-безопасно и по шумоизолиращо като съоръжение.
Според експертите вкарването на влаковете в подземен тунел с дължина 7 и половина км освен че е социална и екологична мярка, ще бъде и икономически изгодно.
Инж. Диана Русинова, изп. директор на Агенция за транспортни
проучвания:
- Ние ще дадем пари за едно ново трасе, което ще струва много - средно са предвидени 12 милиона на километър. Значи ние ще дадем толкова пари за нещо, което няма да използваме с капацитета му от 160 или 200 км в час, а само с 60 км, защото с толкова може да се минава през града.
Новият проект предвижда след построяването на тунела съществуващото
жп-трасе да се превърне в зона за отдих на врачани.