ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Бойко Борисов се вози на влак стрела в Китай

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:04 мин.
У нас

Министър-председателят Бойко Борисов заедно с премиерите на още 15 страни от Централна и Източна Европа, които участват в икономически форум в Китай се качиха на влак стрела.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Министър-председателят Бойко Борисов заедно с премиерите на още 15 страни от Централна и Източна Европа, които участват в икономически форум в Китай се качиха на влак стрела. С Борисов беше и българската делегация. Влакът стрела изминава 1300 километра, всеки ден по няколко пъти - от Шанхай до Пекин. Със 300 километра в час. Все едно да пътувате от София до морето за час и половина. Какво е да пътуваш с високоскоростен влак сега ще разберем заедно с българската делегация и премиерът Бойко Борисов. В съседния вагон бяха българският премиер и колегите му от страните в централна и източна Европа. Изминахме много малка част от скоростната отсечка, само 100 км от Суджоу до Шанхай. А за около 3 минути влакът вече беше ускорил до 301 километра в час. В нашия вагон срещнахме и студентката Мон Уей. От три месеца тя работи в железницата и казва, че заплащането тук е повече от добро.
Мон Джуг Уей - стюардеса: "Много ми харесва работата, можеш да се запознаеш със стотици хора всеки ден. Аз специално работа само в отсечката от Нанжинг до Шанхай". 
Министърът на транспорта Ивайло Московски пък си пожела един ден и ние да постигнем поне нещо подобно.
Ивайло Московски - министър на транспорта: "Аз и друг път съм се возил на бързи влакове, да хубаво е да се стремим към подобен резултата, разбира се за България направените анализи показват че 200 км. за новите трасета, които изграждаме са приемлив вариант, надяваме се обаче за следващите няколко години да успеем да закупим и подвижен състав, тъй като основно по коридорите Свиленград - Пловдив - Септември и към София се изграждат".
Догодина трасетата ще бъдат готови, обяви Московски. За нови мотриси обаче ще мислим след като първо бъдат покрити задълженията на БДЖ в размер на 600 милиона лева. А пари за тях се чакат от концесията на летище София, която би трябвало да се задвижи още в началото на следващата година.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?