Зимата оставя след себе си дупки по пътищата в цялата страна. Сериозно пострадала е автомагистрала Тракия, водата и резките смени на температурите на места дълбоко са изровили асфалта.
БНТ:
- Какво се случи?
Шофьор:
- Ами просто е пълно с дупки, влязох в една и замина и гумата, и джантата.
БНТ:
- С колко карахте?
Шофьор:
- С 80. тъкмо щяхме да спираме на бензиностанцията, но не стигнахме.
Лазар Лазаров, председател на АПИ:
- В момента съм възложил автомагистрала Тракия от Пазарджик до тунел Траянови врата, да бъде изкърпена, тъй като наистина там много сигнали получаваме от шофьори и браншовите организации на превозвачите, че състоянието на пътната настилка не е на нивото, на което трябва да бъде.
Спецмашината издирвачка на дупки в асфалта броди из страната с 50 километра в час. За да картографира всички опасни неравности, ще трябва да измине 25 хиляди километра.
Лазар Лазаров, председател на АПИ:
- За съжаление пътищата ни са много амортизирани. На по-голяма част от тях повече от 30 години не е правен ремонт. Основните направления, които са магистралите и главните пътища, които са към Варна, надолу към Сандански, към Кулата, нагоре към Видин и Русе - ще бъдат изкърпвани и със студена смес, в момента сме започнали, защото няма как да оставим тези направления с дупки и хората да търпят щети.
Студеният асфалт ще трябва да запуши дупките до лятото, когато е планиран основен ремонт.