Подписка срещу изграждането на високо скоростна жп линия започна във Враца. Проектът предвижда трасето да минава през града и да бъде оградено с 4-метрови бетонни панели, които местните хора нарекоха "Берлинската стена". От транспортното министерство отказаха да приемат алтернативния вариант на общината, линията да минава в тунел под земята, а хората пък заплашиха с протести и гражданско неподчинение.
Подписка срещу изграждането на високо скоростна жп линия започна във Враца. Проектът предвижда трасето да минава през града и да бъде оградено с 4-метрови бетонни панели, които местните хора нарекоха "Берлинската стена". От транспортното министерство отказаха да приемат алтернативния вариант на общината, линията да минава в тунел под земята, а хората пък заплашиха с протести и гражданско неподчинение.
Високоскоростната жп линия Видин-София се финансира от ОП "Транспорт" с 2 милиарда и 600 милиона лева. Навсякъде, освен във Враца, линията минава извън населените места. Експертният съвет е отхвърлил идеята за тунел през града заради оскъпяване на проекта.
В същото време е прието предложението на община Ботевград, при което трасето се намалява с 9 км линия и 6 км мостове. Изчислена в пари, икономията надхвърля 100 милиона лева.
Данаил Дилков, главен архитект на Враца:
- Дали тези пари ще отидат като бонус към някоя държавна институция за държавните чиновници? Наистина ли не може тези пари да бъдат пренасочени за най-доброто решение в град Враца?
Само за ден над 1500 души се подписаха срещу Берлинската стена, която трябва да обезопасява високоскоростната железница.
Ако транспортното министерство не промени проекта, във Враца ще се
проведе референдум против новата жп линия. Като крайна мярка врачани се готвят и за бунтове срещу абсурдната високоскоростна магистрала.