ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Вратички в Закона за електронните съобщения

bnt avatar logo от Таня Илиева
A+ A-
Чете се за: 01:15 мин.
Икономика

3 месеца след влизането в сила на промените в Закона за електронните съобщения, по-защитени ли са правата на потребителите пред мобилните опреатори? Оказва се, че все още има вратички за нелоялни практики, а потребителски организации вече допускат, че ще се наложи ремонт на приетия само преди три месеца закон.

вратички закона електронните съобщения
3 месеца след влизането в сила на промените в Закона за електронните съобщения, по-защитени ли са правата на потребителите пред мобилните опреатори? Оказва се, че все още има вратички за нелоялни практики, а потребителски организации вече допускат, че ще се наложи ремонт на приетия само преди три месеца закон.

Неведнъж в "По света и у нас" сме ви разказвали как възрастни хора, с обещание за подарък, се оказват с нов договор или по-висок тарифен план.

Потърпевша: - И подпишете тук, подпишете тук - без да ми обяснят, че това е договор, да ми го даде да го прочета.

Дали клиентът е подведен или не - на практика е недоказуемо. Телекомите са категорични, че консултантите им обясняват подробно, а ако подписът на клиента стои под договора - той е законен. Целта на промените беше именно защита на потребителите в такава ситуация, като се предвиди възможност за прекратяване на договора в 7-дневен срок без неустойки. В закона обаче е записано, че договорът всъщност влиза в сила в 7-дневен срок след сключването му, което позволява странни тълкувания.

Богомил Николов - асоциация "Активни потребители":
- Опраторът може да не ви включи услугата, докато не изтече този срок за размисъл, а всъщност идеята за този срок за размисъл не е да отидете вкъщи и да четете договора денонощно, а да изпробвате услугата, да я използвате в рамките на няколко дни и едва тогава да размислите.

Дори и да не се стигне до такива случаи, въпросът с така наречените "подаръци" остава отворен. Записано е, че договорът влиза в сила незабавно, ако е обвързан с краен продукт - мобилен телефон, например. Така отново се отваря вратичката за нелоялни практики, смятат потребителски асоциации. Аргументът на телекомите е, че с договор апаратите са много по-евтини и ако моделът е скъп, а след седмица клиентът го върне, те ще търпят загуби - кутията ще е отворена, а телефонът използван. Така дори и да се прекрати договора, абонатът ще трябва да задържи апарата, като плати пълната му цена.

Богомил Николов - асоциация "Активни потребители":
- Честно казано не вярвам да се откажат от идеята да предлагат крайни устройства, за да се заобикаля това право на отказ в 7-дневен срок. Няма да се учудя, ако съвсем скоро се наложи и ремонт на тези текстове.

Така потребителите трябва да останат нащрек, когато им предлагат подарък, да четат внимателно какво подписват, а ако не го разбират, да се консултират с експерт.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?