Водещи социолози и политолози реагираха днес на приетите промени в избирателния закон, като коментираха, че целта им е служебна победа за управляващото мнозинство на БСП и ДПС. От Гражданската коалиция за свободен и демократичен избор ще настояват за присъствието на максимален брой евронаблюдатели на изборите за национален парламент и за завишаване на наказанията за купуване на гласове.
Водещи социолози и политолози реагираха днес на приетите промени в избирателния закон, като коментираха, че целта им е служебна победа за управляващото мнозинство на БСП и ДПС. От Гражданската коалиция за свободен и демократичен избор ще настояват за присъствието на максимален брой евронаблюдатели на изборите за национален парламент и за завишаване на наказанията за купуване на гласове.
Проучване на Институт "Отворено общество" от последните дни показва, че 25 процента от българите са склонни да вземат пари, ако някоя партия им предложи. 5 на сто от тях биха гласували за партията, която им е платила, а другите 20 на сто - въпреки, че са взели пари, по съвест.
Георги Стойчев - изп. директор на Институт "Отворено общество": "Това показва, че ако бъде прекъсната връзката между купуването на гласове и възможността на купувача на гласове да контролира какъв е точно резултатът в СИК, купуването на гласове би се превърнало в крайно неефективен бизнес ".
Тревожните данни са едно от основанията на Гражданските организации да твърдят, че изборите са под заплаха.
Огнян Минчев - председател на УС на "Прозрачност без граници": "Сериозното предизикателство на тези избори ще бъде не просто купуването на гласове, не просто контролираният вот, а заплахата за мащабна предизборна и изборна манипулация и по всяка вероятност фалшифициране на изборните резултати ."
8-процентната бариера за коалициите, мажоритарният елемент, както и отказът на съда да регистрира новото ръководство на СДС са другите аргументи в тази посока.
В контекста на наближаващите избори в поведението на политиците съдържанието остава на заден план след шоуто и това отвлича вниманието на публиката от същинските предизборни сюжети - отчитат пък от Лабораторията за медиен мониторинг. Основни играчи в медийното пространство остават Сергей Станишев и Бойко Борисов
Георги Лозанов - управител на Фондация "Медийна демокрация": "Сблъсъкът между двамата герои в момента е пат - патова ситуация. А оттам и чувството за компромис."
Деградация на българската политика до риалити шоу - наричат най-кратко медийните наблюдатели всичко, което се случва през последния месец.