Започна кампанията за популяризиране на евроизборите у нас. По инициатива на представителството на ЕК и на информационното бюро на ЕП в България днес беше представен рекламно пано, чиято цел е да насърчава повече хора да гласуват на 7 юни. Пак с цел повишаване на избирателната активност от Брюксел предлагат аудио и видеоклипове с превод на съответния език, които да бъдат излъчвани безплатно по медиите.
Започна кампанията за популяризиране на евроизборите у нас. По инициатива на представителството на ЕК и на информационното бюро на ЕП в България днес беше представен рекламно пано, чиято цел е да насърчава повече хора да гласуват на 7 юни. Пак с цел повишаване на избирателната активност от Брюксел предлагат аудио и видеоклипове с превод на съответния език, които да бъдат излъчвани безплатно по медиите.
Ти решаваш - това е мотото на кампанията. Всеки може сам да се информира на български език за ролята и функциите на Евроепйския парламент, да участва в онлайн дискусия или да изпрати мнение, ако влезе на този адрес в европейския портал. Двама радиожурналисти от Германия представиха на дело как опознаваш другия европеец до себе си. В продължение на две седмици те ще пътуват на стоп из България, за да задават въпроса: Какво мислят българите за Европа и как се е променил животът им откакто България е член на Европейския съюз. Наученото ще оформят като кореспонденции и репортажи.
Каролине Кике, радиожурналист: "Тук сме от рано сутринта, всъщност от нощта - дойдохме в 2 часа.
- Първи впечатления?
- Че хората са готови да помогнат. Даже няма нужда до края да зададеш въпроса и вече си упътен накъде да вървиш".
Тилко Грийс, радиожурналист: "Първото нещо беше да се снабдим с български номер за мобилния телефон, за да можем да работим и общуваме с хората".
Кой ще гласува и кой не и защо? И това ще питат журналистите. А дали клиповете на центрабата в Брюксел ще помогнат, ще разберем от резултатите на 7 юни.
В сезона на грипа: Ръст на заболеваемостта у нас, кога да очакваме пика?