Фейсбук въвежда нови настройки, които влизат в сила от тази седмица в Европа. Вече всеки потребител на социалната мрежа ще може да решава дали да ползва опции като лицево разпознаване и някои видове персонализирана реклама. Освен това потребителите ще бъдат питани дали позволяват на Фейсбук да ползва данни от партньори като приложения и сайтове. Междувременно Европейският парламент настоя за изслушване на шефа на социалната мрежа Марк Зукърбърг.
Марк Зукърбърг да се яви лично в Европейския парламент, за да даде обяснения за скандала с личните данни, поискаха евродепутатите.
Председателят на парламента Антонио Таяни изпрати писмо до президента на Фейсбук, отхвърляйки предложението на Зукърбърг да изпрати своя заместник. Като аргумент се посочва, че 2.7 милиона граждани на ЕС, засегнати от скандала, заслужават лично и пълно обяснение от него.
Повечето депутати настояват Facebook да каже как се разпорежда с данните на потребителите и как ще се съобрази с изискванията на Общия регламент на ЕС за защитата на личните данни, който влиза в сила от 25 май.
Той има за цел да даде на потребителите по-голям контрол върху личните им данни и информация как да ги съхраняват, с големи глоби за компании, които нарушават правилата.
Зукърбърг заяви миналата седмица пред Конгреса на САЩ, че по-строгите правила на ЕС могат да послужат като насочващ модел в световен мащаб.