Вече два месеца и половина не може да заработи интелигентната система за управление на трафика в Пловдив. Договорът за изграждането ѝ струва близо 20 милиона лева, но още в началото на април токов удар прекъсна връзките между центъра за управление на трафика и автобусите. От общината засега няма да искат неустойки от фирмата-изпълнител, въпреки забавянето на старта на системата.
На 285 автобуса бяха поставени бордови компютри, които трябваше да приемат и предават информация за движението на рейсовете. Монтираха се устройства за проверка на карти и билети, електронни табла за информация на пътниците. В момента обаче нито едно от устройствата не работи.
Иван Тотев - кмет на Пловдив: "Истината е, че имаше форсмажорно обстоятелство със захранването, което не е по вина на никой. Просто се случва. Нека не подценяваме и сложността на проекта и да действаме по нашия традиционен начин: Искам хляб. Отивам, купувам го...";
Все още обаче не се продават билети на автоматите по спирките и в автобусите, защото системата все още не е одобрена от Националната агенция по приходите.
На този етап пътниците все още не могат да се информират от таблата по спирките кога пристига техният автобус.
Местната власт уверява, че системата може да бъде рестартирана за два дни от софтуерната компания. Фирмата обаче отказа да уточни срокове с мотива, че без разрешение на възложителя - община Пловдив няма да изнася данни за проекта.
В "Референдум": Протестите са повлияли на 41% от българите за решението им да гласуват
40% искат управление около нова политическа сила, сочи проучване на "Алфа Рисърч"
"Алфа Рисърч": Българите оценяват 2025 г. като по-успешна за себе си, отколкото за страната и света
97 медала от международни и европейски олимпиади са спечелили отборите ни по природни науки
Бюджет без увеличения на заплатите: Удължителният закон влиза в пленарна зала