Схема за подвеждащи намеления на стоки разкри екип на БНТ 2. Търговци заблудават клиентите с фалшиви табели за намарения, които всъщност не важат за всички стоки. В края на сезона на големите намаления, Комисията за защита на потребителите също установи...
Схема за подвеждащи намеления на стоки разкри екип на БНТ 2. Търговци заблудават клиентите с фалшиви табели за намарения, които всъщност не важат за всички стоки. В края на сезона на големите намаления, Комисията за защита на потребителите също установи нарушения във веригата магазини за дрехи и обувки.
Ниски цени и примамливи оферти за изгодна покупка. Такава е картината по големите софийски улици в края на сезона на големите зимни намаления. Дрехи и обувки на световноизвестни марки могат да станат част от гардероба Ви на цена, по-ниска от реалната им - понякога с над 70%. Купуваме ли обаче в действителност маркови стоки?
Търговец, развиващ бизнес у нас над 14 години, пожелал анонимност, разказва как марковите стоки единично бройки стигат до магазините у нас. Това основно са стоки остатъци от много големи интернет магазини, много добре познати на хората, най-вече в Европа. Tе са оригинални стоки. Събират се на едно място в по-голям склад и в последствие тази фирма решава на кой и на каква цена да ги продаде. Изгодната цена идва с големите количества. Ако търговец иска да купи остатъка от стоки - например дамски обувки, количеството, което трябва да поръча е 1000 артикула. Те се купуват наистина на много символични цени. При дрехите започват в зависимост от количеството между 50 цента до максимум даже 10 евро. И ето защо магазините, предлагащи примамливи оферти стават все повече - не само по търговските улици и моловете, но и в мрежата. В края на сезона на зимните намаления, репортерската ни проверка обаче установи, че има разлика между обявените и реалните.
Заради сигнали за некоректно обявени отстъпки, Комисията за защита на потребителите направи проверка в един от търговските обекти на верига магазини. Проверката установява, че информацията за точните намаления на определени групи стоки е заблуждаваща и не само.
Димитър Маргаритов: "Както и достатъчно ясно да се каже, че всъщност вие участвате в тип игра или томбола с теглене на билети в резултат, на което можете да получите за една и съща стока различен процент намаление, така да се каже в зависимост от късмета, който имате."
Това, което потребителите не знаят е, че за да бъде намалена една стока, то тя трябва да бъде поне един месец да бъде предлагана на първоначалната си продажна цена.
Димитър Маргаритов: "Ние в момнета проверяваме за всички онези стоки, които са били продавани с намаление, определен процент е бил анонсиран - дали, както изисква законът, те преди това са продавани на старата цена поне един месец. Това изисква малко повече време."
Собственикът на проверената фирма развива бизнес у нас от 6 години.
Шнайдер Андреас Ханс-Йорг: "Комисията постоянно проверява нас, което е нещо много добро, защото иначе има анархия в цялата система."
90% от стоките, които предлага в магазина си са останали единични бройки от немски сайтове.
От Комисията за защита на потребителите съветват преди да вземете решение за покупка, да направите сравнение на цените в различните търговски обекти или интернет. За да не се окаже, че въпреки голямото намаление сте купили новите си дрехи и обувки на цена, на която стандартно те се предлагат.
В Генерал Тошево привличат медици и учители чрез стипендии за дефицитни специалности
Столичната община въвежда зелен билет за градския транспорт от 20 до 22 декември
Приключиха консултациите при президента, връчва проучвателен мандат след Нова година
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги