В американския Конгрес бяха показани руски реклами, разпространявани в социалните мрежи, с които се твърди, че Москва е повлияла на хода на президентските избори в САЩ. Първоначално социалните мрежи и платформи отричаха мащаба на руската намеса, но в момента по-скоро търсят варианти, за да предпазят потребителите си от бъдещи подобни действия.
Това са част от рекламите, които видя сенатската комисия по време на изслушването на представители на социалните мрежи и платформи, което тече в момента в американския Конгрес. Само във Фейсбук тези послания са над 3 000 и са събрали стотици хиляди лайкове. И ако до преди седмица се предполагаше, че рекламите са станали достояние на 10 милиона души, то през последните дни броят им нарасна на 126 милиона!
Омар Актар, IT експерт: "Посланията са откровено взривоопасни, твърде пристрастни. А съдържанието им е почти плашещо... то се разпространява свободно, не е нужно да се плаща, за да стигне до много хора."
Целта са политически и социални групи, а търсеният ефект е разделение по теми като имиграцията, оръжията, расата. Крайната цел - победа на тогава кандидата на Републиканската партия - Доналд Тръмп. Мащабите на предполагаемата руска намеса са изключително големи, смятат специалисти.
Омар Актар, IT експерт: "Това може да се приеме като шумна аларма, която в момента кара всички да се опитват с всички сили да разберат алгоритъма за действие. Защото от една страна - това е адски впечатляващо, а от друга - е истински ужасяващо!"
От Гугъл съобщиха, че са предприела мерки за защитата на журналисти, бизнесмени и политици от дезинформация в интернет. Очаква се и доклад за това кой е публукувал политическа реклама на платформите на технологичния гигант.
"Открихме подозрителна дейност, макар и с ограничен характер", заяви още представител на Гугъл. Говорителят на Кремъл Дмитрий Песков каза, че Москва няма нищо общо с качването на политическа реклама във Фейсбук и не знае кой стои зад това.