Събитията в Близкия Изток накараха голяма част от авиокомпаниите да избягват небето над Ирак и Иран. Това доведе до промени в маршрутите на повечето самолети.
Самолетите над Ирак и Иран днес са видимо по-малко.
Георги Пеев, генерален директор на "Ръководство на въздушното движение": Всички полети, които отиват към Далечния Изток, се опитват да заобикалят Иран от север. Air France, Lufthansa, British Airways, Wizz Air заобикалят тези въздушни пространства или ги прелитат над определени височини, така че да минимизират вероятността от някаква опасност за авиокомпаниите.
Няма нито отменени, нито закъснели полети у нас. Променени са единствено маршрути. Така хората, планирали да пътуват от София до Дубай ще стигнат до там, но по друг маршрут. А в залата, в която в момента се ръководят над 3000 самолета, преминаващи над България, за момента ситуацията изглежда спокойна.
Георги Пеев, генерален директор на "Ръководство на въздушното движение": По отношение на България не наблюдаваме съществени изменения на трафика. Забелязваме изменения, не закъснения.
И все пак, служителите разиграват различни сценарии.
Георги Пеев, генерален директор на "Ръководство на въздушното движение": Ще бъдат направени компютърни симулации, които ще покажат при затваряне на дадено въздушно пространство дали би могло да дистрибутиран даден трафик от едно въздушно пространство в друго.
Надяват се да няма ескалация на напрежението, защото това би довело до хаос и в българското, и в световното небе.