ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
НА ЖИВО: Народното събрание възстанови парламентарната...
Чете се за: 01:15 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Експерт: Не се подвеждайте от големите надписи с проценти за намаления, гледайте цената

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:22 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Търговските центрове отвориха врати отново и собствениците на обекти, претърпели сериозни загуби, влизат в борба за клиенти с надеждата, че ще бъде изкупена изостаналата по щандовете зимна колекция.

      Логично бяха обявени големи намаления, подсилени и от предстоящия Свети Валентин.

      “Пазарът е шарен - има реални, има нереални намаления. Голямото предизвикателство за потребителя е как да разпознава и избягва нереалните, а от друга страна - търговецът да има респект от потребителя и неговите изисквания. Това е дългосрочен проблем, който винаги ще съществува, но ние трябва да го ограничим до такава степен, че трудно да намираме подобни примери”, коментира в “Денят започва” Богомил Николов - изпълнителен директор на Асоциация "Активни потребители”.

      Той припомни, че правилата за намаление изискват на етикетите да са отбелязани старата цена и цената след намалението. Нещо повече - старата цена трябва да е прилагана месец преди това, за да се избегне изкуственото увеличение и след това нереално намаление. На практика това в момента не може да се направи, защото търговците бяха затворени и не са работили.

      “Ние винаги съветваме потребителите да не гледат големите надписи с проценти, които са около нас, а да гледат самата цена и да съпоставят цените между конкурентните стоки. Нека се водят от усещането си за справедлива цена”, посъветва Николов.

      Пандемията промени сериозно структурата на продажбите - например, хората търсят много повече фитнес уреди и компютри и много по-малко официални облекла, коментира той и добави:

      “Бумът в онлайн продажбите е толкова голям, че за първи път видят забавяне на доставките в България около коледните празници.”

      Какво коментира Богомил Николов за потребителските ни права при онлайн сделки - вижте във видеото!

      Гледайте повече от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?