Започнаха работите по новия маршрут на софийското метро. Тунелопробивната машина заработи и тръгна от "Младост 1" към "Арена София".
Машината позволява да се дълбае без да се затруднява трафикът.
След натискането на червения бутон тунелопробивната машина започна с най-новата си задача - прокопаването на 6-километровия тунел на метрото до "Военната академия".
Така наречената къртица тежи 1600 тона и на ден ще прокопава някъде около 10 метра.
Така до 2026 година къртицата на име "Витоша" ще достигне крайната си цел - ул. "Шипка". Общата стойност на проекта е 540 милиона лева без ДДС.
"Работата продължава с много добро темпо. Всичко се надяваме да приключи в срок - 2026-2027 година и това да бъде гръбнакът на транспорта в София, с всяка нова метространция се увеличават хората, които ползват метрото като начин на придвижване", заяви кметът на столицата Васил Терзиев.
Освен 6-те станции до "Слатина" в строеж са още три към "Левски Г", както и междинната станция в "Обеля". Така общо 10-те нови станции трябва да бъдат пуснати през 2027 г.
Според класация на Европейската комисия софийското метро е в топ 10 на най-успешните проекти, финансирани от фондовете. Ежедневно то превозва над 650 000 пътници, като с разширенията броят им ще се увеличи с още над 70 000.
"Всички 52 километра са минали през главата ми, аз като дойдох тук навремето нямаше метро. Това са 14 етапа, през които сме изграждали. В момента изграждаме 3 нови етапа, готвим четвърти, правим предпроектни проучвания за още два, така че това е част от нашата работа и тя е постоянна, тя не е спирала, откакто сме започнали да работим по метрото и затова го има метрото", допълни инж. Стоян Братоев, директор на "Метрополитен".
Очаква се софийското метро да бъде разширено към "Студентски град" и към Симеоновския лифт.