ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Анализ на кампанията

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:02 мин.
У нас

Политическите кампании на прехода тръгнаха на остро в два цвята - синьо и червено. И на два гласа. Отдясно обявиха "Времето е наше". Отляво настояваха: "Да спрем разрухата, да обновим България". И така през първото десетилетие от прехода политиците търсеха слушатели сред народа за два разказа.

анализ кампанията

Политическите кампании на прехода тръгнаха на остро в два цвята - синьо и червено. И на два гласа. Отдясно обявиха "Времето е наше". Отляво настояваха: "Да спрем разрухата, да обновим България". И така през първото десетилетие от прехода политиците търсеха слушатели сред народа за два разказа.

Георги Лозанов: "Левият беше на социалната загриженост, социален разказ, на социалната държава - БСП успяваше да го олицетвори този разказ. Десният беше на антикомунизма."

В един миг политическото надприказване в синьо и червено се разпадна и дойде на мода жълтото - със Симеон Сакскобурготски и обещанието за промяна след 800 дни. През 2005-та тогавашното правителство дори организира лотария, за да привлече вниманието на българския избирател. А ключова дума на кампаниите стана Европейският съюз. Сега 4 години по-късно видяхме игра на образи.

Георги Лозанов: "В тази кампания политиците общо взето гастролираха като частни хора. Не видях послания, и то конкретни послания, политически. Много беше оголена борбата за власт и много малко политика."

А тогава от торбата с предизборни трикове изскачат черният ПР и негативната кампания.

Георги Лозанов: "Един от най-обсъжданите детайли в тази кампания беше негативната реклама, която БСП си позволи и която по стара традиция даде обратен резутат. Това напомни доклада, който извади Петър Стоянов, което му струваше вторият мандат, напомни черепите в началото на прехода, което също, разбира се, имаше отрицателно влияние върху вота."

В тази кампания политиците за първи път се развихриха в Интернет. Според експерти - не толкова успешно...

Георги Лозанов: "Българските политици са още маргинални фигури в интернет. Интернет самият започва да става важен, но по-скоро с гласовете на хората в него, а не толкова с гласовете на политиците. Политиците още не могат да осъществят комуникация по интернет."

Може би в следващата кампания ще станат по-добри.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?