Спешният телефон 112 прегря днес от обаждания, най-вече заради земетресението в Източна България. До късния следобед близо 150 граждани позвъниха, търсейки повече информация. Граждани се обаждаха и за да подадат сигнали за наводненията в столицата, където паднаха най-много валежи.
Спешният телефон 112 прегря днес от обаждания, най-вече заради земетресението в Източна България. До късния следобед близо 150 граждани позвъниха, търсейки повече информация. Граждани се обаждаха и за да подадат сигнали за наводненията в столицата, където паднаха най-много валежи.
Разтревожени граждани от общините Каварна , Шабла и Крушари най-вече звъняха днес на тел. 112 за да съобщят за напукани мазилки, паднали комини и счупени стъкла. Други пък търсеха повече информация за земетресението. Спешният телефон не е място където хората могат да се информират за такива събития, но не можем да ги упрекнем, тъй като са уплашени - коментираха дежурните оператори.
Със закриването на Министерството на извънредните ситуации телефон 112, както и Гражданска защита преминат към МВР. Това обаче по никакъв начин няма да се отрази върху работата на двете звена.
Няма да има и промяна в начина, по който ще се отпускат обезщетения на пострадалите при бедствия и аварии.
Георги Джамяров - секретар на междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към МС: "Хората не трябва да се притесняват, че със закриването на МИС държавата няма да реагира адекватно и няма да се погрижи за тях. Тя ще ги подпомогне от резерва в бюджета в този тежък за тях момент."
И през следващите месеци заявления за обезщетения ще се подават към Комисията за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет.
Инж. Иван Зъздров - нач. отдел Ситуационен център, Гражданска защита: "Начинът за искане на това обезщетение става чрез кметовете на общини, които са инструктирани и знаят процедурата за подаване на заявление до Комисията за възстановяване и подпомагане."