ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

600 жалби срещу мобилни оператори от началото на годината

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:27 мин.
У нас

600 жалби срещу мобилни оператори са подадени в Комисията за защита на потребителите от началото на годината.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
600 жалби срещу мобилни оператори са подадени в Комисията за защита на потребителите от началото на годината. 50 от тях са от хора, които са били подведени да сключат договор, без да им се обясни какво точно подписват. Тази седмица Комисията забрани на единия от мобилните оператори да използва уязвимостта на възрастни хора. До 1 юли санкционираната компания има право на обжалване и чак след това може да се обяви публично името й. Ако глобата влезе в сила, може да стигне до 10 000 лева. Зорка Димитрова, клиент на мобилен оператор: "Това е от зарибяването." Показва си двата телефона Зорка Димитрова и разказва, че мобилен има, откакто нашумели от преди 10-тина години. Миналият месец платила по-голяма сметка и консултантите в магазина опитали да я изкушат. Зорка Димитрова, клиент на мобилен оператор: "И започват едно бясно зарибяване. С четката, баданарката, че съм много добър платец, не пропускам да си платя, полага Ви се някаква промоция - Великденска, не-знам-какво - и аз, понеже съм голяма риба, и се хващам." Комисията за защита на потребителите е забелязала, че когато клиентите отидат да си плащат сметките, им се предлагат допълнителни договори, които са принудени да подпишат на крак. Габриела Руменова, Комисия за защита на потребителите: "Понякога предложението е придружено и от безплатен подарък, например телефон, и това също считаме, че ги подмамва. Те стоят прави, нямат възможност да застанат настрани, да разгледат договора." Зорка Димитрова, клиент на мобилен оператор: "Ма как да прочета договора, млада г-це?! Те ти го дават. Той ти го държи с едната ръка, а с другата все едно го придърпва, за да го подпишеш. Aз съм стигнала до 6-та точка - погледни 1А, погледни 2А - ей такива неща!" От единия мобилен оператор изпратиха писмена позиция до БНТ, в която заявяват, че срещу тях няма жалби и че спазват всички законови предписания, включително и изискванията към шрифта на договорите. Останалите две компании не пожелаха да коментират санкциите на Комисията за защита на потребителите. От един на друг мобилен оператор иска да се прехвърли Мито Ганев от видинското село Вълчек. Не му разрешили. Мито Ганев: "Не може, защото договорът ви не е изтекъл!". Добре, кога съм подписал аз договор, дайте ми къде съм ударил подпис.  По телефона - А-а да, това... договорът, айде де!" Габриела Руменова, Комисия за защита на потребителите: "Едно "да" по телефона не означава наличие на сключен договор." Зорка Димитрова сега ползва 180, вместо 60 минути. И чака да приключи одисеята й с мобилния оператор, както сама я нарича - но след две години. Зорка Димитрова, клиент на мобилен оператор: "Имам два телефона, които ми тежат, и които и захвърля някъде в спалнята, те си звънят и не ги чувам. Най-накрая ми се обадят по стационарния... И сега - голям карък!"

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?