"Коста Конкордия" пое в последното си плаване.
"Коста Конкордия" пое в последното си плаване. Корабокруширалият кораб ще бъде изтеглен на буксир до пристанището в Генуа, където се очаква да пристигне в неделя и да бъде демонтиран.
През януари 2012 година лайнерът с 4200 души на борда се удари в скала край бреговете на остров Джилио и се наклони на една страна. 32 - ма души изгубиха живота си.
От символ на лукс и безметежни пътешествия "Коста Конкордия" се превърна в зловещо морско чудовище. Гигантът е с водоизместимост 114 000 тона или два пъти и половина повече от "Титаник". През последната седмица корпусът беше издигнат с помощта на 30 огромни метални контейнери, прикрепени към корпуса. Укрепването на силно повредения кораб беше истинско инженерно предизвикателство. Всяка морска миля от плаването също ще е изпитание. Днес преди обед "Коста Конкордия" потегли със скорост от два възела в час или почти с бързината на пешеходец. 14 плавателни съда съпровождат гиганта по трасето с дължина 370 км. При силен вятър или вълни над метра, ще се налага спиране. - Когато видим на хоризонта очертанията на Генуа, ще можем да кажем, ще сме победили, - каза Франко Габриели, ръководител на италианската служба за гражданска защита. Демонтирането за скрап ще продължи близо 2 години. Цялата операция ще струва компанията собственик "Коста Крочере" милиард и половина евро. Капитанът Скетино - един от първите напуснали кораба, е обвинен, че е причинил сблъсъка като е приближил "Коста Конкордия" опасно близо до брега, за да отправи поздрав към острова. Премахването на останките се наложи и за да се предотврати замърсяване на живописното крайбрежие на Тоскана. Туловището на "Коста Конкордия" лежа повече от две години край остров Джилио. Но дори и след като бъде преместено, споменът за зловещия силует и фаталната нощ на корабокрушението още дълго ще остане в спомените на жителите му.